حمایت از ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی موسسات غیر مجاز پولی و بانکی

ایبنا – درخواست اکید رییس کل بانک مرکزی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مبنی بر جلوگیری از پخش آگهی های تبلیغاتی نهادهای پولی فاقد مجوز در رسانه ملی مورد استقبال همه جانبه موسسه اعتباری توسعه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری توسعه، جدیت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در مقابله با فعالیت نهادهای پولی غیر متشکل و فاقد مجوز که در قالب نامه دکتر بهمنی به رییس سازمان صداوسیما برای جلوگیری از پخش تبلیغات رادیو و تلویزیونی آنها صورت گرفت، از سوی فعالان رسمی و مجاز حوزه پولی و بانکی کشور مورد حمایت واقع شد.
رییس کل بانک مرکزی در این نامه ضمن تاکید بر محوریت صداو سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت دهی به افکار عمومی و جلب اعتماد جامعه یادآور شد : پخش تبلیغات نهادهای پولی غیر مجاز و غیر متشکل و فاقد مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران توسط آن نهاد اعتماد ساز،ضمن آنکه می تواند همراه با زیان و خسران مخاطبین ناآشنا با این نهادهای پولی پرریسک و حاوی پیامدهای اجتماعی حاد و غیر قابل پیش بینی باشد،همچنین می تواند نا راستا با قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی ،به تشتت و بی نظمی در بازار پول بیانجامد.
دکتر بهمنی در بخش دیگری از نامه خود به عزت ا… ضرغامی می گوید: به منظور اجتناب از عواقب سوء یاد شده ، خواهشمند است ترتیبی اتخاذ نموده تا از ادامه تبلیغات نهادهای پولی غیر متشکل و فاقد مجوز از این بانک ممانعت به عمل آید.
بانک مرکزی در پایان ضمن یادآوری فهرست بانک ها و موسسات مالی و اعتباری مجاز، نام موسسه اعتباری توسعه را نیز برای چندمین بار و با وجود تاکیدات قبلی به عنوان یکی از نهادهای پولی دارای مجوز از بانک مرکزی قید کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  70  =  71