گسترش ارایه خدمات نوین در بانک سرمایه

ایبنا – مدیر عامل بانک سرمایه با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در بحث online,ofline گفت: مکمل شدن ترکیب on و of برای ارائه خدمات نوین بانکی راه اندازی شده و در حال گسترش فعالیت های خود است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  اصغر ابوالحسنی در یک نشست خبری گفت: پس از گذشت 25 سال از قانون بانکداری بدون ربا و شبهات نسبت به آن، یک بانک باید در این زمینه به صورت اسلامی عمل کند.


او با اشاره به شرکت های وابسته به بانک سرمایه، گفت: شرکت صرافی در حال فعال شدن برای سودآوری است ، شرکت های ساختمانی نیز در سال جدید فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و شرکت تجارت الکترونیک سرمایه نیز بانک را نسبت به رقبا برتر کرده است.
وی افزود: تا پیش از این خریداری شعب به صورت ملکی انجام می شد اما از این پس به صورت استیجاری عمل می کنیم.
وی اظهار داشت: بانک سرمایه با حجم وسیع 700 هزار نفری فرهنگیانی که سهامدار این بانک هستند در کنار سهامداران خصوصی بسترهایی را برای ارائه خدمات بانکی فراهم کرده است.
ابوالحسنی افزود: بانک سرمایه به تغییر جامعه هدف خود و گسترش ارائه خدمات بانکی از عرصه داخلی به عرصه جهانی می اندیشد.
وی با تاکید بر حفظ مشتری مداری در بانک سرمایه اظهار داشت: در نظر داریم در بحث مشتری مداری گوی سبقت را از دیگر بانک ها برباییم.
مدیرعامل بانک سرمایه با اشاره به فعالیت های بانک در بحث بین الملل و ارائه خدمات بانکی در خارج از کشور، گفت: اولین بانک سرمایه در تاجیکستان یک ماه گذشته مجوز خود را اخذ کرد و فعالیت های خود را از هفته گذشته آغاز کرد.
وی با اشاره به وجود 83 شعبه در داخل کشور، تصریح کرد: با اخذ مجوز از بانک مرکزی در پی گسترش شعب خود تا پایان سالجاری هستیم.
وی افزود: تا پیش از این خریداری شعب به صورت ملکی انجام می شد اما از این پس در نظر داریم به صورت استیجاری عمل کنیم.
وی ادامه داد: در نظر داریم تا پایان سال 88، بالغ بر 60 شعبه در سراسر کشور اضافه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اجرای بانکداری اسلامی در بانک سرمایه، گفت: برای اولین بار در ایران متوجه شدیم که سپرده گذار می تواند 5 درصد بیشتر از سود علی الحساب دریافت کند.
وی گفت: با پیاده کردن رویه شرعی به جذب منابع و تخصیص آن خواهیم پرداخت.
وی هم چنین عملیاتی کردن ابزارهای مشتق اسلامی در6 ماهه دوم سالجاری را در بانک سرمایه یادآور شد و گفت: دقت خود را در تخصیص منابع افزایش خواهیم داد و تا بتوانیم به سمت رعایت موازین شرعی حرکت کنیم.
ابوالحسنی اذعان داشت: در نظام جمهوری اسلامی با تبلیغات و استفاده از انگیزه های شرعی منابع قرض الحسنه جذب می کنیم و بااستفاده نابجا از منابع قرض الحسنه آن را به بخش تسهیلات اختصاص می دهیم.
وی خاطر نشان کرد: بانک سرمایه در نظر دارد با اختصاص بیش از 95 درصد منابع قرض الحسنه در این بخش به جذب و تخصیص منابع بپردازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  54