وزیر نفت: بنزین ایران را هیچ کشوری نمی تواند تحریم کند

ایبنا – وزیر نفت تاکید کرد: ایران یکی از عظیم‌ترین منابع نفتی دنیا را در اختیار دارد به همین دلیل هیچ کشوری نمی تواند بنزین ایران را تحریم کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک غلامحسین نوذری؛ وزیر نفت در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت اعلام کرد: با توجه به ذخایر عظیم نفتی که در ایران وجود دارد هیچ کشوری نمی تواند بنزین ایران را تحریم کند.

به گفته وی، تمام تدابیر لازم برای تامین بنزین لحاظ شده است و هیچ گونه نگرانی در رابطه با تامین بنزین کشور وجود ندارد.

چندی پیش، سنای آمریکا در اقدامی به منظور تحت فشار قرار دادن ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای خود، رای به تحریم‌ شرکت‌های تامین کننده بنزین ایران داد.بر اساس تصمیم سنای آمریکا، شرکت‌هایی که بنزین یا فرآوردهای نفتی پالایش شده به ایران بفروشند، مشمول تحریم‌هایی خواهند شد.

یکی از موارد این تحریم‌ها آن است که وزارت انرژی آمریکا از بستن قرارداد با شرکت‌های مورد نظر در آینده خودداری خواهد کرد.

ایران یکی از عظیم‌ترین منابع نفتی دنیا را در اختیار دارد اما 40 درصد از نیاز خود به بنزین را از طریق واردات تامین می‌کند.قانون‌گذاران آمریکا بر این عقیده‌اند، که با قطع شدن سوخت خودرو در ایران، این کشور برنامه هسته‌ای خود را کنار خواهد گذاشت.

بر اساس آخرین آمار موجود، به ترتیب امارات متحده عربی و هندوستان مقام های اول و دوم را در صدور بنزین به ایران دارا هستند.

در این رابطه مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران بیان کرده است: طرح آمریکایی برای تحریم بنزین ایران،طرحی از پیش شکست خورده است چرا که ایران هیچ‌گونه نگرانی در خصوص تهیه بنزین مورد نیاز کشور ندارد و انبارهای ذخیره بنزین مملو از بنزین است.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

56  ⁄    =  7