۱۲ نماینده مجلس خواستار بیان علت سقوط هواپیمای توپولف شدند

ایبنا – نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: 12 نفر از نمایندگان مجلس در نامه ای به رئیس کمیسیون عمران از وی خواستند که علت وقوع سقوط توپولف و حوادث هوایی اخیر را از وزیر راه و ترابری جویا شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسن نریمان در گفتگو با خبرنگار مهر در بابل افزود: 12 تن از نمایندگان مجلس با ارسال نامه ای به ریاست کمیسیون عمران مجلس خواستار پاسخ شفاف و درست وزیر راه و ترابری نسبت به علل افزایش حوادث و سوانح هوایی در ماه های تیر و مرداد شدند.

وی خاطرنشان کرد: مضمون نامه بدین صورت بوده که علل فنی و سازمانی سقوط هواپیمای توپولف شرکت هواپیمایی کاسپین چه بوده است و از حیث مدیریتی و یا فنی چه فرد و یا افرادی دچار قصور و تقصیر شده اند.

به گفته وی نمایندگان مجلس در این نامه خواسته اند؛ در وضعیت پیش آمده پس از حادثه، اطلاعات ضد و نقیض در تحویل اجساد و آزمایش DNA  به مردم اعلام شد و سپس با اثبات خلاف آن و پیچیدگی شرایط، جامعه دچار خلاء اطلاعاتی شدند.

نریمان خاطرنشان کرد: این نمایندگان همچنین در این نامه از وزیر خواسته اند علت برخورد سازمان هواپیمایی کشور با شرکت کاسپین را بیان کند و بگوید آیا این برخورد در چارچوب مقررات و ضوابط بوده و انجام فعالیت این شرکت پس از حادثه بر چه اساسی مجاز شده است؟

نریمان افزود: در این نامه آمده است اساسا باتوجه به کاستی های فنی، مهندسی، کارایی و هزینه های بالای هواپیمای روسی، اصرار بر خرید آنها و بهره گیری از آنها در خطوط هواپیمایی به چه علت بوده و گزارش بررسی جعبه های سیاه به چه نتایجی منجر شده است.

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس با طرح این سوال ها خواستار پاسخ صریح وزیر راه و ترابری شدند.

نریمان گفت: این نامه به امضای نمایندگان شهرهای تویسرکان، گناباد و بجستان، خواف و رشتخوار، شیروان، بابل، مسیحیان ارامنه جنوب، زنجان و طارم، ارومیه، آشوریان و کلدانی، آستانه اشرفیه، مسیحیان ارامنه شمال، شهرضا و دهاقان رسیده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄  2  =