صادرات برنج هندی به ایران متوقف شد

ایبنا – منابع هندی اعلام کردند به دنبال انتشار خبر آلودگی برنج باسماتی در ایران ارائه سفارش های جدید از سوی این کشور برای خرید این برنج متوقف شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس گزارش اکونومیک تایمز، انشتار اخبار مربوط به آلودگی برنج هندی در ایران باعث بروز نگرانی هایی در میان صنعت برنج هند و سیاستگذاران در این زمینه شده است.
هندی ها امیدوار بودند در سال جاری دو میلیون تن برنج پوسا رقم 1132 به قیمت 1350 تا 1500 دلار به ایران صادر کنند و در مقابل بتوانند به ازای هر تن برنج صادراتی به ایران حداقل سه تن برنج با کیفیت متوسط از تایلند یا ویتنام وارد کنند.
مدیر شرکت غذاهای امیرا با رد آلودگی برنج هندی گفت: هیچ مشکلی در این برنج ها وجود ندارد . ما هیچ شکایتی از کشورهای دیگر دریافت نکرده ایم.
در عین حال انجمن کل صادرکنندگان برنج هند اخیرا تجار و قانونگذاران ایرانی را دعوت کردند تا به بررسی صحت و سقم آلودگی برنج های هندی در این کشور بپردازند.
یک صادرکننده برنج به توقف نسبی صادرات برنج هند به ایران اشاره کرد و گفت: اگرچه محموله های کوچک برنج باسماتی همچنان در حال حرکت است اما فرصت خوبی برای رقبای ما پدید آمده تا فضای خالی هند را پر کنند.
یک صادرکننده دیگر توقف صادرات هند به ایران را انکار کرد و گفت: انتقال محموله ها همچنان جریان دارد.
وی در عین حال گفت: انتظار می رفت از صادرات 2.5 میلیون تنی برنج باسماتی هند 2 میلیون تن به مقصد ایران انجام شود و این مسئله باعث نگرانی صادرکنندگان شده است مگر آن که در امضای قراردادهای جدید عجله شود.
مدیر شرکت صادراتی پرم گارگ نیز گفت: هیچ سفارش جدیدی از سوی ایران ارائه نشده است اما ما در حال دریافت سفارش هایی از کشورهای دیگر هستیم.
در منطقه پنجاب سطح وسیعی به زیرکشت برنج باسماتی رفته که در صورت توقف صادرات این برنج به ایران خسارت های سنگینی به کشاورزان هندی وارد می آید.
بر اساس این گزارش صادرکنندگان هندی مشکل مربوط را از طریق سفارت این کشور در تهران پیگیری می کنند اما ایران تاکنون رسما با هند در رابطه با این موضوع نامه نگاری نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =