شرکتهای آب، برق و گاز موظف به نصب کنتورهای جداگانه در آپارتمانها شدند

ایبنا – عضو کمیسیون طرح تحول اقتصادی گفت: برای هدفمند کردن یارانه‌ها شرکتهای آب، برق و گاز موظف به نصب کنتورهای جداگانه در در مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد حسین فرهنگی عضو کمیسیون طرح تحول اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین تغییرات ماده یک از لایحه هدفمند کردن یارانه ها که در صحن علنی مجلس صورت گرفت، گفت: اولین تغییر مربوط به حذف کلمه حداکثر از بند های الف،ب،ج است که با این حساب مدت اجرای این لایحه را الزاما پنج سال و به تدریج پیش بینی کرد.
وی گفت: در خصوص تعیین قیمتها هیچ گونه اتفاق خاصی رخ نداد و تنها تغییری که امروز در طی جلسه علنی برروی تبصره 2 ماده یک رخ داد، در خصوص کنتر برق بعضی از منازل است.
براین اساس تبصره 2 ماده یک مصوبه کمیسیون ویژه می گفت: درخصوص قیمت‌های برق و گاز طبیعی، دولت مجاز است در موارد خاص قیمت‌های ترجیحی را اعمال کند.
اما با تغییری که در صحن علنی مجلس رخ داد تصویب شد: در خصوص قیمت‌های برق و گاز طبیعی، دولت مجاز است در موارد خاص قیمت‌های ترجیحی را اعمال کند و شرکت های آب و برق و گاز موظف هستند در مواردی که از یک انشعاب چندین خانواده و یا مشترک بهره برداری می کنند در صورتی که امکان اضافه کردن کنتور را داشته باشند، تنها با اخذ هزینه کنتور و نصب آن نسبت به افزایش تعداد کنتور ها اقدام کنند و در صورتی که امکان اضافه کردن کنتور وجود نداشته باشد مشترکین را به تعداد بهره برداران افزایش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  8