هشدار کارشناسان در مورد مکالمه با تلفن همراه حین پیاده‌روی

ایبنا – در حالی که کارشناسان بر اساس بررسی‌های گسترده خود استفاده از تلفن‌همراه پشت فرمان اتومبیل را ممنوع اعلام کرده‌اند، مطالعات جدید نشان می‌دهد که صحبت با تلفن‌همراه برای اشخاصی که به صورت پیاده در خیابان‌ها عبور می‌کنند نیز خطرناک است و می‌تواند مشکلاتی را برای آنها ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از موبایل‌برن، به طور کلی اشخاص پیاده که با تلفن‌همراه صحبت می‌کنند و یا به موسیقی گوش می‌دهند نیز می‌توانند با مشکلاتی مواجه شوند و حواس آن‌ها پرت شود.
کارشناسان دانشگاه واشنگتن غربی آمریکا به منظور انجام این بررسی، یک دلقک را که روی یک دوچرخه سوار شده بود از کنار افرادی که در حال صحبت با تلفن‌همراه بودند، عبور دادند. در پایان این بررسی مشخص شد، تنها 25 درصد کسانی که با تلفن‌همراه صحبت می‌کردند متوجه عبور این دلقک شدند و سه‌چهارم آن‌ها به طور کامل حواسشان به تلفن‌همراه بود.
به گفته کارشناسان، افراد پیاده که در حال صحبت کردن با تلفن‌همراه هستند یا به موسیقی گوش می‌دهند، در 50 درصد موارد متوجه اطراف خود نیستند.
علاوه بر این، افراد مذکور به هنگام راه رفتن در خیابان حواسشان به راه رفتن خودشان هم نیست و معمولا کندتر از بقیه راه می‌روند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  27