اظهارات وزیر کشاورزی در باره خودکفایی برنج و گندم

ایبنا – وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: خوشبختانه اکنون سیاست‌های بانک مرکزی به سمت حمایت از تولید حرکت کرده است و در حال حاضر این بانک سیاست‌های پولی انبساطی را برای واحدهای تولیدی اتخاذ می‌کند و چالش‌هایی که طی دو سه سال اخیر در تعامل بانک‌ها با بخش کشاورزی وجود داشته است، به‌تدریج برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر صادق خلیلیان درباره خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی که در دوره‌های گذشته وعده داده شد ولی تحقق نیافت و اینکه آیا در این دوره محقق خواهد شد یا خیر؟ گفت: ما در چارچوب‌ برنامه پنجم کارهایمان را دنبال و سعی می‌کنیم اهداف برنامه پنجم را به‌طور کامل محقق کنیم.

وی با یادآوری اینکه براساس قانون اساسی باید به خودکفایی در برخی محصولات کشاورزی برسیم، افزود: در برخی محصولات خاص که استراتژیک هستند، می‌توانیم سیاست‌ خودکفایی را دنبال کنیم البته در بسیاری از محصولات کشاورزی می‌توانیم از پتانسیل‌های صادراتی آنها استفاده کنیم.

خلیلیان تاکید کرد: مسائل مربوط به محصولات اساسی همچون گندم و برنج نیز در چارچوب برنامه پنجم پیگیری می‌شود البته ما باید زیرساخت‌های تولید را فراهم کنیم تا بتوانیم در زمینه این محصولات به خودکفایی پایدار دست پیدا کنیم.

وی درباره اینکه چه زمان به خودکفایی پایدار در محصولاتی همچون گندم و برنج دست می‌یابیم؟ پاسخ داد: طبق اهداف برنامه پنجم توسعه به این اهداف دست پیدا می‌کنیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  3  =