دولت در ایران خودرو و سایپا بی سهم می شود

ایبنا – همه سهام دولت در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی سازی کشور گفت: در جلسه هیئت واگذاری، قیمت سهام دولت در شرکت های ایران خودرو، سایپا، مجتمع سنگ آهن گل گوهر سیرجان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ارائه شد اما به علت کمبود وقت به جلسه آینده موکول شد.

سید مهدی عقدایی با بیان اینکه جلسه بعدی هیئت واگذاری ،شنبه هفته آینده تشکیل می شود افزود: دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا 37 درصد و در دو شرکت گل گوهر و چادرملو یک و نیم درصد سهم دارد که همه این سهم ها به بخش خصوصی واگذار می شود.

معاون واگذاری و امور حقوقی سازمان خصوصی سازی همچنین از تعویق جلسه هیئت پذیرش سازمان بورس و اوراق بهادار درباره دو شرکت بیمه آسیا و دانا خبر داد.

عقدایی گفت: قرار بود امروز جلسه هیئت پذیرش بورس درباره دو شرکت بیمه ای آسیا و البرز تشکیل شود .

وی افزود :به علت اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار تاریخ تشکیل هییت پذیرش را نهایی نکردبنابراین این جلسه به سه شنبه و چهارشنبه موکول شد.

وی با بیان اینکه بیمه های آسیا و دانا صددرصد دولتی بودند افزود: 39 درصد بیمه دانا و 20 درصد بیمه آسیا، به عنوان رددیون واگذار شده است.

معاون سازمان خصوصی سازی کشور افزود: در صورت پذیرش بیمه های آسیا و دانا در بورس، 5 تا 10 درصد سهام این دو شرکت بیمه ای به منظور کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد.

عقدایی گفت: پس از کشف قیمت، هیئت پذیرش درباره عرضه بلوکی بقیه سهام دو شرکت بیمه ای آسیا و دانا در بورس، تصمیم می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1