ارائه پیشنهاد کاهش ۱۰ تا ۲۰ درصدی سهمیه زمستانی خودروها

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت از ارائه پیشنهاد کاهش 10 تا 20 درصدی سهمیه سوخت زمستانی خودروها از سوی این ستاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد رویانیان در حاشیه بازدید از کارخانه سایپا پرس در پاسخ به فارس اظهارداشت: ستاد مدیریت مصرف سوخت در راستای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها پیشنهاد کاهش روزانه 10 میلیون لیتری میزان سوخت زمستانی خودروها را مطرح کرده که البته این مسئله هنوز قطعی نشده است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم جهت گیری مجلس به سمت کاهش مصرف سوخت و هدفمند کردن یارانه‌ها را ادامه دهیم باید در زمستان کاهش نرم سهمیه بنزین را داشته باشیم.
وی افزود: جدول گزینه‌های کاهش مصرف سوخت برای هر یک از خودروها تدوین شده ولی قطعی شدن این کاهش هنوز به تصویب نرسیده و طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.
رویانیان با بیان اینکه به زودی جدول تکلیفی متوسط مصرف سوخت از سوی ستاد مدیریت مصرف سوخت به خودرو سازان ابلاغ خواهد شد، گفت: بر اساس این جدول میزان مصرف سوخت خودروها تا پایان سال 1390 مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به تعریف سبد سوخت خودروها توسط ستاد مدیریت مصرف سوخت تصریح کرد: به این ترتیب سهم انواع سوخت مانند بنزین، گازوئیل و برق در تامین سوخت خودروها طی پنج سال آینده مشخص خواهد شد.
به گفته وی در سبد سوخت حدود 70 درصد مصرف سوخت خودروها به بنزین و گازوئیل اختصاص یافته که بیش از 20 درصد آن به خودروهای سواری گازوئیلی و 50 درصد بقیه به مصرف بنزین اختصاص دارد.
رویانیان افزود: بر این اساس بقیه سوخت مصرفی خوردوها نیز به‌ CNG و LPG و سایر سوخت‌ها مانند پیل سوختی تعلق دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

23  −  22  =