متکی خواستار بازبینی پیشنهاد سوخت هسته‌ای شد

وزیر امور خارجه ایران امروز در حین سفر خود به مالزی در جمع خبرنگاران، خواستار بازبینی پیشنهاد سوخت هسته‌ای برای ارسال اورانیوم با درصد غنای پایین ایران به خارج از کشور شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

منوچهر متکی در سفر خود به کوالالامپور پایتخت مالزی در جمع خبرنگاران خواستار بازبینی پیشنهاد سوخت هسته‌ای که توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پشتیبانی شده بود تا طی آن ایران اورانیوم با درصد غنای پایین خود را به خارج از کشور ارسال کند، شد.

منوچهر متکی در حین دیدار از کوالالامپور به خبرنگاران اعلام کرد: ما چنین پیشنهادی را بررسی کرده‌ایم و ملاحظات فنی و اقتصادی بر روی آن انجام دادیم. دو روز پیش نظرات و مشاهدات خود را به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه دادیم. امکان دارد که کمیسیونی فنی برای بازبینی و تجدیدنظر تمامی این موضوعات تشکیل شود.

متکی که برای شرکت در کنفرانس کشورهای مسلمان در حال توسعه (دی8) به مالزی سفر کرده است جزئیات چنین کمیسیون فنی را بیان نکرد.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد که ایران به غنی‌سازی خود برای تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای ادامه می‌دهد.

الکساندر سادونیکوف فرستاده روسیه در تهران روز گذشته از ایران درخواست کرد تا معاهده ارسال سوخت را امضا کند تا مناقشات به وجود آمده بر سر برنامه هسته‌ای ایران حل شود.

منوچهر متکی در تاریخ 9 آبان در راس هیئتی به منظور شرکت در اجلاس شورای وزیران D8 تهران را به مقصد کوالالامپور ترک کرد.

در این نشست گزارش‌های مربوط به نشست‌های بیست و ششمین و بیست و هفتمین اجلاس کمیسیون مقامات ارشد و همچنین بودجه سال 2010 دبیرخانه D8 بررسی خواهد شد.

منبع:فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  30