تمام مسئولان بانکی مکلف به وصول مطالبات شدند

رئیس بانک مرکزی در خصوص وضعیت و راهکارهای وصول مطالبات معوق سیستم بانکی، اظهار داشت: تمام مسئولان بانکی موظف به وصول مطالبات معوق بانک‌ها هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از فارس ، بهمنی  با تاکید بر اینکه درصورت عدم وصول مطالبات معوق نظام بانکی کشور، تمام مردم متضرر خواهند شد، تصریح کرد: نیازی نیست دستوری از مقامی صادر شود زیرا تمام مسئولان بانکی مکلف به تلاش برای وصول مطالبات معوق هستند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: از هر شخصی که برای پیگیری وصول مطالبات معوق به سمتی منصوب شود، استقبال و به وی کمک خواهیم کرد.

* عدم همراهی بانک‌ها با شرکت وصول مطالبات معوق

تأکید رئیس کل بانک مرکزی در مورد مکلف شدن تمام مسئولان بانکی به پیگیری وصول مطالبات معوق نشاندهنده درجه بالای اهمیت این موضوع در سیستم بانکی کشور است که البته بدون وجود یک سازمان متشکل برای نظارت و کنترل وضعیت مطالبات معوق، اهداف مدنظر بانک مرکزی در خصوص وصول مطالبات معوق محقق نخواهد شد.
البته به همت مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در چند ماه گذشته شرکتی با هدف پیگیری وصول مطالبات معوق در زیر مجموعه وزارت اقتصاد تشکیل شد ولی از گفته‌های مدیر این شرکت چنین به نظر می‌رسد که هیچیک از مسئولان بانکی از جمله مدیران عالی بانک‌ها برای تسریع در وصول مطالبات معوق با این شرکت در زمینه ارائه آمار و اطلاعات مربوطه همکاری نمی‌کنند.
آریان پور مدیرعامل شرکت ساماندهی و پیگیری وصول مطالبات معوق با تأیید این مطلب، در مورد اقدامات انجام شده در این شرکت برای رسیدن به هدف مذکور، اظهار داشت: بانک‌ها در حال حاضر با این شرکت همراهی نمی‌کنند.
وی با تاکید براینکه بانک‌ها چندان تمایل ندارند با شرکت ساماندهی مطالبات معوق بانکی همکاری کنند، ادامه داد: مبنای فعالیت‌ شرکت ساماندهی بررسی پرونده‌های بزرگ و میلیاردی است و در صورت ارائه پرونده‌هایی با رقم کم در زمینه وصول معوقات می‌توان اذعان کرد که به جایی نخواهیم رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  8