ایران مطمئن‌ترین مرکز تجارت در منطقه خلیج‌فارس است

بر خلاف ادعاهای رایج بیشتر رهبران تجاری، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بر این باورند که ایران، بزرگترین فرصت تجاری منطقه خلیج فارس است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

بنا بر آمار مرکز بین‌المللی «الیور هویمن زاگبی» به عنوان یکی از بزرگترین مراکز افکارسنجی در دنیا که حاصل نظرسنجی از 126 مدیر اجرایی شرکت‌های بزرگ تجاری منطقه خلیج فارس است، ایران نه تنها تهدید نیست، بلکه یک فرصت مناسب تجاری به شمار می‌رود.

بر پایه این گزارش، مؤسسه نامبرده توسط «اولیور هویمن» و گروه «فاینشنال تایمز» راه‌اندازی شده و آنها برای دولت‌ها و گروه‌های گوناگون، دعوتنامه‌ها و فرم‌های ویژه فرستاده و بر پایه آن، گزارش‌های خود را تنظیم و منتشر می‌کنند.

«جان ترنر» به عنوان مدیر یکی از گروه‌های بررسی کننده می‌گوید: از رده مدیران اجرایی کمپانی‌ها خواسته شده بود که بزرگترین تهدید برای ثبات منطقه را بیان دارند که به باور 69 درصد از مدیران منطقه، ایران یکی از پتانسیل‌های مهم اقتصادی منطقه است و اگر درهای خود را روی منطقه باز کند، تأثیر بسیاری بر اقتصاد منطقه خواهد گذاشت.

این تحقیقات مؤسسه زاگبی که در سه کشور عربستان سعودی و قطر و امارات متحده عربی انجام گرفته، با پاسخ‌های مشترک از سوی مدیران اجرایی کمپانی‌های این سه کشور حاشیه‌نشین خلیج فارس روبه‌رو شده و همه درباره اینکه ایران یک فرصت مطمئن و بسیار مهم در منطقه است، دارای مشترکات بسیاری بوده‌اند.

منبع:تابناک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  57  =  62