تقلیل ۱۰ درصدی حساب سپرده های ذخیره قانونی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: برای اینکه بتوانیم منابع بیشتری به صنعت و تولید تزریق کنیم حساب سپرده های ذخیره های قانونی را از 17 درصد به 10 درصد تقلیل دادیم و یک سیاست انبساطی را در پیش گرفتیم و با این سیاست توانستیم بخشی از نیازهای صنایع را پاسخگو باشیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود بهمنی در پنجمین جشنواره قهرمانان صنعت با اشاره به همکاری دولت و مجلس در جذب منابع جدید گفت: برای این کار به بانک ها اجازه داده شده است موجودی بیشتری در اختیار صنایع قرار دهند و حتی برای اینکه بتوانیم به صنعت کمک کنیم ساماندهی پولی و مالی را در سال گذشته مد نظر قرار دادیم .

وی اظهار داشت: اکنون می توانیم بگوییم بعد از 30 سال به تعداد انگشتان دست موسسه مالی بدون مجوز داریم و مابقی موسسات مالی تحت کنترل بانک مرکزی هستند و در نظر داریم تا پایان آذر مابقی موسسات مالی (بدون مجوز را) تحت کنترل بانک مرکزی درآوریم.
به گفته وی برای پیشرفت صنعت امسال در بحث سیاستی و نظارتی 35 درصدبه بخش صنعت ومعدن، 20 درصد به مسکن، 25 درصد کشاورزی، 12 درصد به خدمات و بازرگانی و 8درصد به صادرات اختصاص دادیم.
وی افزود: ما در سال گذشته سیستم اطلاعات یکپارچه را در سیستم بانکی اجرا کردیم که با این سیستم دیگر کسی نمی تواند به اسم تولید تسهیلات بگیرد اما در جای دیگری آن را سپرده گذاری کند.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: با سیستم بانکی یکپارچه متوجه می شویم که یک نفر از چند بانک و یا چند واحد بانکی توانسته است تسهیلات بگیرد و همه آنها را تحت کنترل خواهیم داشت.
بهمنی افزود: حتی برای اینکه بتوانیم به تولید کمک کنیم بخشش یا عدم دریافت مابه التفاوت از حساب ذخیره ارزی را در دستور کار قرار دادیم که تصویب شده و در مرحله ابلاغ است.
وی گفت: ما در چندمدت گذشته حدود 2 هزار و 280 واحد تولیدی زیر 20میلیارد ریال را که به بانک بدهی داشتند استمهال دادیم وآن های که مشکل دارند در مدت یکسال باید تکلیف بدهی خود را مشخص کنند.
بهمنی با بیان اینکه این استمهال معنایش این نیست که جریمه دیرکرد بپردازند افزود: در مجموع 30 هزار میلیارد ریال و به واحد های تولیدی بدهکار مهلت داده شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =