عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات: ابزارها و روشهای نوین بانکی، موجب رونق صادرات می شود

جهش دوم صادراتی با استفاده از روش های نوین تامین مالی امکانپذیر است .به گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، عضو هیات مدیره این بانک با بیان این مطلب در سومین همایش خدمات بانکی و صادرات افزود: تکیه صرف بر روشهای موجود تأمین مالی نمی‌تواند تمام پتانسیلهای موجود تولید و صادرات را حمایت و پشتیبانی کند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک حسین عیوضلو خاطرنشان کرد: بی‌شک برای تحقق بسیاری از پروژه‌‌های سرمایه‌گذاری و به خصوص برای تقویت حضور بخش خصوصی در تولید و سرمایه‌گذاری و صادرات کشور، نیازمند استفاده از روشهای جدید توأم با نوآوری و هماهنگ‌سازی با ساختار و خصوصیات بخش مالی کشور هستیم.

وی با اشاره به استفاده  از ابزارها و مکانیزمهای نوین تأمین مالی توسط شبکه بانکی به تأمین مالی ساختاریافته اشاره کرد و گفت: با این روش از طریق طراحی روشهای تأمین مالی نسبتاً پیچیده و با کاربرد اوراق و ابزارهای مالی خاص، نیازهای مالی سرمایه‌گذاران را تأمین می شود.

عضو هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران تصریح کرد: روشهای تأمین مالی پروژهای معمول تا حد زیادی با روشهای مشارکتی اسلامی هماهنگی دارند. علاوه بر این به جای تکیه بر وثایق بر عواید حاصل از طرح تأکید دارند که کاملا″ با روشهای اسلامی هماهنگی دارند.

وی آشنایی دستگاههای نظارتی نظام بانکی با روشهای منطقی امروزی لازم دانست و گفت: روشهای فاکتورینگ و فورفیتینگ با روش تأمین مالی مبتنی بر خرید دین هماهنگی نزدیکی دارد و به راحتی با لحاظ کردن برخی ملاحظات قابل به کارگیری در نظام بانکداری و تأمین مالی اسلامی است.

مقاله ابزارها و روشهای نوین بانکی و کاربرد آنها در توسعه صادرات توسط دکتر حسین عیوضلو، عضو هیات مدیره و ندا آذرخش، کارشناس اداره تحقیق و توسعه بانک توسعه صادرات ایران تهیه و به سومین همایش خدمات بانکی و صادرات ارایه شده بود.

این همایش دوم آذرماه سالجاری با حضور وزیر بازرگانی و رئیس کل بانک مرکزی در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

39  +    =  44