ادامه اجرای طرح مسکن مهر تهران به‌صورت تعاونی

مدیرکل تعاون استان تهران از تصویب ادامه اجرای طرح مسکن مهر استان به‌صورت تعاونی در اراضی سازمان مسکن و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود حیدری در گفتگو با مهر از ادامه اجرای طرح مسکن مهراستان تهران به صورت تعاونی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مصوبه اخیر کارگروه مسکن دولت ادامه واگذاریها به طرح مسکن مهر را به صورت گروهی تصویب کرد ولی تبصره 2 ماده 1 این دستورالعمل به شورای تامین مسکن استان اجازه داد که می تواند با دلایل محکم تصویب کند که فعالیت مسکن مهر باید به روش تعاونی انجام شود. 

تصمیمی برای جلوگیری از بهم ریختن تعاونی ها

مدیرکل تعاون استان تهران اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای تامین مسکن استان در خصوص چگونگی ادامه طرح مسکن مهر در استان تصمیم گیری شد که برای جلوگیری از بهم ریختگی و از بین رفتن انسجام در تعاونی های مسکن مهر، اجرای پروژه های مسکن مهر در اراضی مربوط به سازمان مسکن و شهرسازی به صورت تعاونی و در قالب اتحادیه ها دنبال شود.

حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه اخیرا دراراضی مربوط به سازمان مسکن و شهرسازی مدیریت شهرهای جدید به خود وزارت مسکن محول شده است و سازمان مسکن و شهرسازی فقط مسئولیت اراضی مربوط به خود را دارد، تصمیم در ادامه اجرای طرح به صورت تعاون راهکاری برای جلوگیری از توقف ساخت و ساز بوده است.

بازگشت به عقب در مسکن مهر

وی بیان داشت: البته اصرار رئیس سازمان مسکن و شهرسازی هم بر این بود که اجرای طرح مسکن مهر به هیچ وجه به صورت گروهی انجام نشود چون این کار نوعی برگشت به عقب است و باعث به هم ریختگی و از هم پاشیدن این مجموعه منسجم می شود. 

این مقام مسئول وزارت تعاون خاطر نشان کرد: در جلسه بعد که در شهر جدید هشتگرد برگزار می شود در مورد این شهر جدید و همچنین پرند تصمیم گیری می شود ولی به صورت کلی ما بر اساس مصوبه، تایید شده ها را در قالب یک فهرست برای ساماندهی گروهی به شهر جدید پرند و هشتگرد معرفی کرده ایم.

تعیین تکلیف شهرهای جدید

به گفته مدیرکل تعاون استان تهران اگر شورای تامین مسکن استان در جلسه مربوط به تعیین تکلیف شهرهای جدید بر ادامه کار به صورت گروهی و یا تعاونی در این بخش ها نیز رای دهد همان اجرا خواهد شد. به صورت کلی تعانی ها منحل نمی شوند به نحوی که اگر قرار باشد افراد جدیدی ثبت نام شوند همه اینها دوباره در قالب تعاونی سازماندهی می شوند و سیاست در برنامه استان تهران به صورت تعاونی است.

حیدری در ارتباط با وضعیت واگذاری زمین در استان نیز توضیحاتی داد و افزود: اخیرا در شهرستانهای استان تهران غیر از شهرری در سایر شهرستانها زمین به اندازه نیاز به تعاونی ها و اتحادیه ها واگذار شده است و در شهرری نیز تفاهم نامه ای به امضاء رسید که طی آن 220 هکتار زمین اختصاص داده شود.

یک گام به جلو

وی از طراحی پروژه ها نیز برای جلوگیری از عقب افتادگی کار خبر داد و تاکید کرد: به صورت کلی تمام زمین ها به اتحادیه ها به نیابت از تعاونی ها تحویل شده است و هم اکنون نیز مشخص است که هر تعاونی درزمین ها به چه میزان سهم دارد. برای افزایش سرعت کار مسکن و شهرسازی برای تمام زمینهای استان از همه شهرداریها پروانه کلی دریافت کرد و می توان گفت از این طریق 50 درصد ازهزینه های دریافت پروانه ساخت به تعاونی ها به صورت یارانه پرداخت شده است.

حذف دوباره کاری

این مقام مسئول بخش تعاون اخذ پروانه کلی ساخت برای تعاونی ها را برداشتن یک قدم به جلو دانست و تصریح کرد: چون قرار است نقشه ها بر اساس قانون جدید تایید شود دیگر لازم نیست تعاونی ها دوباره به شهرداریها مراجعه کنند. قرعه کشی برای تعاونی ها جهت روشن شدن موقعیت و مساحت زمین هایی که نقشه های آنها طراحی شده است نیز اقدامی دیگر بوده است که البته انجام آماده سازی زمین ها را نیز باید در این بخش اعلام کرد.

حیدری اظهار داشت: ذکر این نکته الزامی است که چون در طراحی نقشه برای کاهش هزینه ها همه زمینها یک جور نیست نقشه ها نیز متفاوت خواهد بود و مشاورین نیز بر اساس بر و کف زمین نقشه طراحی می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  65