ایجاد تشکل بانکی جهت عملیاتی کردن سوییچ دوم شتاب

منصوری در گفتگو با بانکداری الکترونیک عنوان کرد:

معاون فناوری بانک پارسیان با اشاره به تفاوت نگاه وجایگاه بانک ها ی عامل وبانک مرکزی در خصوص ایجاد سوییچ دوم شتاب عنوان کرد،در خصوص چگونگی ایجاد سوییچ دوم در میان بانک ها تشکلی ایجاد شده این در حالی است که بانک مرکزی آیین نامه ای ارایه کرده مبنی بر اینکه این اقدام صورت نگیرد.

عبدالحمید منصوری،معاون فناوری واطلاعات بانک پارسیان درگفتگو با بانکداری الکترونیک ایجاد سوییچ دوم شتاب را ضروری دانست وعنوان کرد:زمانی که یک فضای باز رقابتی ایجاد شود این کار صورت می پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر درخصوص چگونگی ایجاد سوییچ دوم درمیان بانک ها تشکلی ایجاد شده ،عنوان کرد:بانک ها برای ایجاد سوییچ دوم شتاب هم پتانسیل لازم را دارند وهم امکانات آن را اما به لحاظ حقوقی بانک مرکزی باید این کار را تایید کند.

وی در مورد نظر بانک مرکزی در این خصوص عنوان کرد:بانک مرکزی آیین نامه ای داده که این اقدام صورت نگیرد وانچه که مسلم است هر عملیات بانکی کانال های ارتباطی ان از بانک مرکزی می گذرد وباید با تایید بانک مرکزی باشد.

وی افزود: بانک مرکزی در بحث شتاب دوم یکسری بررسی هایی کرده اما هنوز نهایی نشده است.

منصوری با بیان اینکه جایگاه ونگاه بانک های عامل وبانک مرکزی در ایجاد سوییچ دوم شتاب متفاوت است ،عنوان کرد:بانک ها با توجه به داده هایی که در اختیار دارنداحساس می کنند شتاب دوم ضروری است ؛اما بانک مرکزی اینگونه فکر نمی کند شاید اگر بانک ها نیز در جایگاه بانک مرکزی بودند وداده های آنها را در اختیار داشتند اینگونه فکر می کردند.

معاون فناوری واطلاعات بانک پارسیان در تشریح لزوم شتاب خاطر نشان ساخت:بانک ها معتقدند وجود رقیب سبب پیشرفت کار می شود همانگونه که با آمدن ایرانسل تحول عظیمی در شبکه تلفن همراه کشور ایجاد شد در خصوص سوییچ دوم شتاب نیز این مساله مصداق پیدا می کند.

منصوری با بیان اینکه هیچ قدرت نظارتی روی سوییچ اول وجود ندارد ،عنوان کرد:هیچ جایگاه نظارتی وجود ندارد که افراد بتوانند به آن مراجعه کنند ومشکلات بررسی شود.

معاون فناوری بانک پارسیان با بیان اینکه بانک مرکزی نسبت به گذشته متحول شده وطی جلسات هفتگی از نظرات کارشناسی عاملین بانک ها استفاده می کند ،معتقد است:مشارکت وتبادل نظر بانک مرکزی با بانک ها تا حدودی بانکداری الکترونیک را طی مدت اخیر متحول کرده است.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1