پیشنهاد ایجاد بانک الکترونیک کارگزاران به بانک مرکزی

دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار گفت: با راه‌اندازی بانک الکترونیک کارگزاران، تحول عظیمی درنحوه معاملات بازار سرمایه به وجود می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، حسین خزلی خرازی افزود: با راه‌اندازی این بانک، ارتباط کاملا الکترونیکی میان خریداران، کارگزار خریدار، اتاق پایاپای، کارگزار فروشنده و فروشنده به وجود خواهد آمد.


وی اظهار کرد: کانون کارگزاران از مدت‌ها قبل در صدد تاسیس موسسه اعتباری مالی برای کارگزاران بود تا وجوه این شرکت‌ها در آن موسسه قرار گیرد.
خرازی با بیان اینکه بانک مرکزی امسال در بسته سیاستی ـ نظارتی خود پیش‌بینی تاسیس دو سایبر بانک (بانک الکترونیکی) را کرده است، اظهار کرد: در همین راستا، کانون کارگزاران درخواستی را به بانک مرکزی مبنی بر اخذ مجوز راه‌اندازی یکی از این دو بانک ارائه کرد تا بتواند بانک الکترونیکی کارگزاران را تاسیس کند.
دبیرکل کانون کارگزاران گفت: درصورتی که موفق به اخذ مجوز تاسیس این سایبر بانک شویم، ارتباط الکترونیکی بین نرم‌افزارهای شرکت‌های کارگزاری با این بانک ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد : در این شرایط، پول مشتری درحساب خودش در بانک می‌ماند و به صورت الکترونیک، معاملات در حساب‌های بانکی، کارگزاران و اتاق پایاپای انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  27