مشاجره تند احمد توکلی و مصباحی مقدم بر سر لایحه هدفمند کردن یارانه ها

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر آیین‌نامه‌ای نماینده تهران، با وارد دانستن این تذکر ختم بررسی این لایحه در مجلس را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

 احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری طولانی با اشاره به روند طی شده در بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه ها در آخرین روزها اظهار داشت: مصوبه کمیسیون ویژه مبنی بر تاسیس سازمان هدفمند کردن یارانه ها در زمان قانونی نبوده و اساسا کمیسیون تشکیل جلسه نداده است بنابراین این مصوبه کمیسیون قانونی نیست. 

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به توکلی یادآور شد: مطلبی که شما می فرمایید محل شبهه است و آقای مصباحی مقدم باید توضیح دهد که آیا جلسه ای که تشکیل شده و مصوبه ای که داشته قانونی بوده است یا خیر؟

مصباحی مقدم نیز در پاسخ به تذکر توکلی، گفت: نامه ای که خدمت رئیس مجلس فرستاده شد حاصل تصمیم اعضای کمیسیون ویژه بود که در حاشیه پارلمان نشستیم تا راه حلی برای آن مشکل پیدا کنیم. عدد نیز به نصاب رسیده بود و دوستان نیز نظراتشان را اعلام کردند بنابراین اگر منظور محل کمیسیون باشد این جلسه در کمیسیون برگزار نشد، اما اگر منظور نشست کمیسیون باشد این جلسه در حاشیه پارلمان تشکیل و تصمیم گرفته شد.

رئیس مجلس در نهایت پس از شنیدن مصباحی مقدم رئیس کمیسیون ویژه و توکلی عضو این کمیسیون اعلام کرد: باید بر اساس ضوابط قانونی جلو برویم اگر آنطور که آقای توکلی می گوید جلسه ای نبوده از نظر مجلس بررسی لایحه تمام شده است. کمیسیون ویژه نیز می تواند کارش را ادامه دهد و اصلاحات را پیگیری کند. بحثی که به کمیسیون ویژه ارجاع شده فقط برای یک ماده بوده که هم اکنون با ذیق آیین نامه ای مواجه شده است، بنابراین لایحه مصوب شده به شورای نگهبان می رود و اگر در این مدت کمیسیون به نظر دقیقی رسید راه حل آیین نامه ای آن را پیدا می کنیم.

منبع:مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  47