مقدمات انتقال کارگروه بانکداری الکترونیک به بانک مرکزی فراهم شد

با تشکیل جلسه راهبردی بانکداری الکترونیک

مقدمات انتقال کارگروههای بانکداری الکترونیک به بانک مرکزی با تشکیل جلسه راهبردی بانکداری الکترونیک در این بانک فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونک ،پس از آنکه سید حمید پور محمدی به بانک مرکزی نقل مکان کرد عملا فعالیت کارگروهای بانکداری الکترونیک نیز دچار وقفه شد و به گفته دبیر مرکز فابا پس از رفتن وی کار گروه بانکداری الکترونیک که متشکل از 8 کارگروه است، موفق به برگزاری  تنها دو جلسه شد. در حالی که در زمان معاونت پورمحمدی در وزارت اقتصاد، تقریبا هر هفته این جلسات با عنوان جلسه «چهارشنبه ها » برقرار بود.
در واقع با جابجایی در معاونت بانک ها و بیمه ها ،اجرای برنامه های توسعه بانکداری الکترونیک بین بانک ها هماهنگی نسبی که را که دارا بود از دست داد. چنین شرایطی باعث شد تا اغلب اعضای کار گروها تلویحی یا علنی از انتقال کار گرو ها به بانک مرکزی ابراز حمایت کنند.
بنا بر این گزارش، برخی منابع آگاه اعلام می کنند برگزاری جلسه راهبردی بانکداری الکترونیک در واقع مقدمه انتقال کار گروه ها به بانک مرکزی بود.
از سوی دیگر معاونت بانک ها و بیمه های وزارت اقتصاد نیز نسبت به این مسئله چندان بی میل نیست. پیش از این ابوالحسنی در گفتگو با بانکداری الکترونیک اگر چه اعلام کرد: برنامه های بانکداری الکترونیک مانند سابق تداوم می یابد  اما از زمانی که جامه معاونت وزارت اقنصاد را بر تن کرده عملا نتوانسته تا پیگیری چندانی در خصوص چگونگی عملکرد کارگرو های بانکداری الکترونیک انجام دهد. این در حالی است که پور محمدی بر روند برنامه های کارگرو ها کاملا اشراف و نظارت داشته و در عین حال اعضای کار گروه ها از این چنین روندی اضهار رضایت دارند.
خبرهای غیر رسمی حاکی است که در جلسه شورای راهبردی بانکداری الکترونیک که در بانک مرکزی تشکیل شد در واقع گزارش کاری از روند برنامه های کارگرو ها ارایه شد.
دراین جلسه که با حضور نمایندگان بانک های خصوصی و دولتی تشکیل شد، آخرین اقدامات در زمینه توسعه شبکه ارتباطات و زیر ساخت، ابزارهای نوین پرداخت، بانکداری متمرکز و جامع، عدالت کارت، الکترونیکی کردن اتاق پایاپای اسناد بانکی، امنیت بانکداری الکترونیک، آموزش و فرهنگ سازی و یکپارچه سازی سامانه های اطلاعات بانکی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
همچنین مقرر شد، در جلسه آینده آخرین اقدامات در زمینه  26 طرح جدید ابزارهای نوین گزارش شود.
قرار است این جلسات به طور مرتب انجام و جلسه چهار شنبه ها در لباس جدید جلسات در بانک مرکزی تجدید حیات کند.بانک مرکزی نیز خبر تشکیل جلسه راهبردی بانکداری الکترونیک را روز  چهار شنبه 18  اذر روی خروجی خود گذاشت.پیش بینی می شود با انتقال جلسات کارگروه ها به بانک مرکزی و تحت نظارت قائم مقام این بانک، برنامه های بانکداری الکترونیک هماهنگ تر از قبل پیش رود. پیش از این یکی از موانع  توسعه بانکداری الکترونیک ، مقاومت هایی بود که برخی جریانهای ذی نفوذ در بانک مرکزی در روند توسعه بانک مرکزی ایجاد می کردند که با این انتقال تاثیر این جریان ها احتمالا به صفر می رسد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

15  +    =  21