تهدیدهای آمریکا علیه چین برای تحریم ایران

روز جمعه وزیر خارجه آمریکا به چین هشدار داد که این کشور در خطر انزوای دیپلماتیک و اختلال در تأمین انرژی است، مگر آنکه به کمک کند تا برنامه هسته‌ای ایران متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک کلینتون در پاریس اعلام کرد که او و سایر کسانی که از تحریم‌های مضاعف ایران حمایت می کنند، در حال لابی کردن با چین هستند تا این کشور نیز از مجازات‌های جدید سازمان ملل درمورد حکومت ایران پشتیبانی کند.
 
کلینتون گفت که او اکراه چین را برای اعمال تنبیه‌های جدید در مورد ایران درک می کند، چرا که ایران سومین تأمین کننده نفت چین است.
 
اما کلینتون تأکید کرد که ایران مجهز به تسلیحات هسته‌ای خلیج فارس را بی‌ثبات خواهد کرد و انتقال نفت به چین را به مخاطره خواهد انداخت.

کلینتون گفت «همچنان که ما از مسیر تعامل خارج می شویم، مسیری که ثمری نداشت، و به سمت مسیر تحریم و فشار می رویم، چین تحت فشار بسیاری خواهد بود تا اثر بی‌ثبات کننده ایرانی هسته‌ای را برای منطقه تصدیق کند، منطقه‌ای که چینی‌ها درصد بالایی از نفتشان را از آنجا تأمین می کنند».
 
کلینتون گفت «قصد داریم هر چه بیشتر تلاش کنیم تا به محکمترین قطعنامه‌ها را دست یابیم».

کلینتون که در «آکادمی نظامی فرانسه» سخن می گفت در پاسخ به سوال یکی از حاضران گفت خطرات بمب ایرانی متعدد است؛ «موجب رقابت تسلیحاتی در خلیج فارس خواهد شد. اسراییل موجودیتش را در خطر خواهد دید. تمام این موارد به صورت غیر قابل باوری خطرناک است».
 
کلینتون که در حاشیه اجلاس افغانستان در لندن با همتای چینی‌اش دیدار کرده بود، در پاریس گفت پیامش برای چینی‌ها این است: «ما درک می کنیم که هم‌اکنون تحریم کشوری که شما از آن منابع طبیعی لازم برای تولید را به دست می‌آورید، مخرب است. اما به استلزامات بلند مدت آن فکر کنید».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  72