مهیا نبودن زیر ساخت های اجرای کربنکینگ به دلیل شرایط تحریم

قنبری ضمن تشریح برنامه های سال 89بانک سپه عنوان کرد:

مدیر عامل بانک سپه ضمن اشاره به پیشرفت های بانک درحوزه خدمات بانکداری الکترونیک وتحولات مثال زدنی در بخش انفورماتیک تاکید کرد، درایران زیرساختهای لازم برای پیاده سازی کربنکینگ ،به دلیل تحریم های موجود، مهیا نیست.


قنبری در یک نشست خبری ودر پاسخ به سوال خبرنگاربانکداری الکترونیک مبنی بر اینکه کربنکینگ تا چه میزان در بانک سپه پیاده شده ،عنوان کرد:بانک سپه ادعای داشتن کربنکینگ را ندارد اما پیاده سازی کربنکینگ جامع در برنامه های بانک قرار دارد وبه سمت اجرای سیستم متمرکز در حال حرکت هستیم .

وی افزود:بانک تلاش دارد بخش انفورماتیک بانک را به نقطه ای برساند به طوریکه  یک قسمت از خدمات به استانداردهای لازم نزدیک شود .

مدیرعامل بانک سپه خاطر نشان ساخت:برای ایجاد کربنکینگ واقعی امکانات زیر ساخت را به خاطر تحریم هایی که وارد شده در دسترس نداریم  با توجه به اینکه پیاده سازی سیتم متمرکز بانکی نیازمند حجم سنگین سرمایه گذاری است بنابراین فعلا به همین امکانات داخلی وبا توان دانش بومی بسنده می کنیم ومشتریان خود را به اعتبار اعتمادی که به بانک داشته اند راضی نگاه می داریم .

مدیر عامل بانک سپه معتقد است هیچ بانکی را سراغ نداریم که کربنکینگ را به طور کامل پیاده کرده باشد.

قنبری تاکید کرد :بانک سپه کربنکینگ لحظه ای وانلاین ندارد اما می توان گفت با امکانات موجود تا کنون وقفه ای در کار مشتریان ایجاد نشده است .

به گفته وی حساب ها وتسهیلات بانک سپه متمرکز شده است.
وی ضمن اشاره به پیشرفت‌های بانک سپه در حوزه خدمات بانکداری الکترونیک،‌ ادامه داد: با توسعه در سیستم انفورماتیک خواهیم توانست از عهده انتظارات مشتریان خود برآییم.
مدیرعامل بانک سپه تصریح کرد: تحول در انفورماتیک در ماه‌های پایانی سال به نتایج عملی رسیده و با این وجود قابلیت مثال‌زدنی برای عملیات بانکداری الکترونیکی فراهم شده است.

 

* توضیحات مدیرعامل بانک سپه در مورد سفرکارت

مدیرعامل بانک سپه در ادامه در خصوص ویژگی‌های سفرکارت ، گفت: این طرح در 3 سال گذشته اجرا شد و دارندگان می‌توانند از مراجع دولتی و نیمه دولتی که به این شبکه پیوسته‌اند از تخفیف‌های ویژه‌ای برخوردار شوند.
وی در خصوص تامین منابع و نحوه شارژ سفرکارت ، افزود: ارگان‌های دولتی که بانک سپه به نام پرسنل آنها کارت صادر کرده فقط بعنوان ابزاری برای ترویج سیاحت و گردشگری تلقی می‌‌شود و سازمان‌ها باید از طریق بانک سپه اعتبار آن را به کارت‌های کارمندان واریز نمایند.
مدیرعامل بانک سپه با تاکید بر اینکه سفر کارت را هر کسی می‌تواند شارژ کند، اظهار داشت: آمار دقیقی از اقامتگاه‌های طرف قرارداد با سفرکارت ندارم و سازمان گردشگری این آمار را در اختیار دارد.

 

* بانک سپه از نظر نقدینگی در صدر نظام بانکی است

قنبری با تاکید براینکه وضعیت بانک سپه در سیستم بانکی از نظر نقدینگی در مقایسه با سایر بانک‌ها بهتر است، تصریح کرد: بانک سپه در روزهای پایانی سال با توانمندی‌ برای ارائه خدمات مالی و بانکی به مشتریان خود آماده است.


* طبق قانون 95 درصد منابع قرض‌الحسنه را تسهیلات پرداخت کردیم

قنبری در خصوص وضعیت حساب های قرض‌الحسنه در بانک سپه، گفت: در سال گذشته تکلیف خود را در مورد اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان 95 درصد از منابع این نوع سپرده‌ها به انجام رساندیم.
مدیر عامل بانک سپه ادامه داد: تمام منابع قرض‌الحسنه در این بانک صرف اعطای تسهیلات در این بخش شده و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درجهت رضایت مشتریان است.
مدیرعامل بانک سپه در توضیح حجم تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه، گفت: از منابع هفت هزار و 300 میلیارد ریالی قرض‌السحنه به میزان 6 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

* کاهش 3 هزار میلیارد ریالی معوقات سپه در یک سال گذشته

وی در خصوص وضعیت مطالبات معوق در بانک سپه، گفت: در سال جاری مطالبات غیرقابل وصول را نقد کردیم .
مدیر عامل بانک سپه با بیان اینکه مجموع مطالبات معوق در این بانک 37 هزار میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: در حال حاضر بانک سپه روند کاهنده مطالبات معوق و مشکوک‌الوصول را طی می‌کند.
به گفته قنبری نسبت کل مطالبات وصول نشده در بانک سپه به سیستم بانکی معادل 33 درصد است و این بانک در مقایسه با سایر بانک‌ها وضعیت مطلوبی دارد.
قنبری افزایش معوقات سیستم بانکی را ناشی از عدم وصول مطالبات در 30 سال گذشته دانست و تصریح کرد: مطالبات معوق در اسفند 87 معادل 39 هزار میلیارد ریال بود که امسال با 3 هزار میلیارد ریال کاهش به 37 هزار میلیارد ریال رسید.
مدیر عامل بانک سپه، تصریح کرد: نسبت مطالبات با سرفصل‌های مختلف به منابع بانک حدود 20 درصد است ولی این رقم نسبت به مصارف برابر 33 درصد خواهد بود.

* ارتباطی با شرکت وصول مطالبات معوق نداریم

وی در ادامه در خصوص ارتباط بانک سپه با شرکت وصول مطالبات معوق، تصریح کرد:شرکت مذکور باید اطلاعات مربوط به تمامی مشتریان بانکی جامعه را داشته باشد.
مدیر عامل بانک سپه از برنامه‌های این بانک برای سوق دادن مشتریان به سمت پروژه‌های مشارکتی و تلاش برای ارائه خدمات به نرخ‌های دولتی خبرداد و افزود: این امر سبب می‌شود مشتریان در ضررو زیان با بانک شریک شوند ولی در عقود مبادله‌ای این حالت دیده نمی‌شود.

* تشریح برنامه‌های سال 89 بانک سپه توسط قنبری

خدمت به مشتریان، حرکت در جهت تحقق اهداف اقتصادی دولت و همچنین ورود بیشتر در حوزه رقابتی سیستم بانکی از جمله برنامه‌هایی بود که قنبری برای سال آینده بانک سپه بیان کرد.
وی ضمن تاکید براینکه تلاش بانک سپه برای نفوذ بیشتر به بازار پولی در سال 89 ادامه خواهد داشت، افزود: بانک سپه در نظر دارد در سال آینده مردم‌گرا باشد تا اینکه تعهدات مشتریان کلان را در اولویت قرار دهد.
قنبری گفت: منابع بانک را در اختیار مشتریانی که استعداد رشد و تولید و خدمات اقتصادی بیشتری را دارند، قرار خواهیم داد.
وی متمرکز شدن روی شرکت‌های مالی شفاف و بورسی که وارد بازار سرمایه شده‌اند را در اولویت‌های اول بانک سپه برای اعطای تسهیلات عنوان کرد و افزود: بانک سپه در زمینه پرداخت تسهیلات به پروژه‌هایی که ریسک بالایی دارند وارد نخواهد شد و شرکت‌های دارای اعتبار را در اولویت قرار می‌دهد.
قنبری در ادامه با بیان اینکه بانک سپه دارای 2 هزار شعبه و 1500 دستگاه ATM است، در خصوص وضعیت نیروی انسانی در این بانک، تصریح کرد: طبق برنامه نیروهای آموزش دیده و کارشناس وارد بانک شدند و البته تلاش‌هایی صورت گرفته تا نیروهای با کارآمد دراین بانک به کار گرفته شود.

* توان پرداخت تسهیلات به تمام شرکت‌های باصلاحیت را داریم

به گفته مدیرعامل بانک سپه، وضعیت منابع این بانک به اندازه‌ای رسیده که می‌تواند به شرکت‌هایی که به صلاحیت و ثبات لازم رسیده‌اند، تسهیلات ارائه دهد.
وی با بیان اینکه سرمایه بانک سپه معادل 12 هزار میلیارد ریال است، گفت: در حال حاضر بیش از 5 هزار میلیارد ریال موجودی در این بانک برآورد شده و به همین دلیل سیاست تامین مالی خرد را در قالب تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه در برنامه‌ها خواهیم داشت.
قنبری با تاکید براینکه در سال جاری منابع بانک سپه افزایش و در مقابل مصارف کاسته شده است، تصریح کرد: در سال گذشته در مقایسه با سال 86 نسبت تسهیلات به مصارف از 108 درصد به 85 درصد رسید.
مدیرعامل بانک سپه حجم سپرده‌های این بانک را در پایان بهمن‌ماه معادل 154 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این آمار در اسفند سال گذشته معادل 136 هزار میلیارد ریال بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1