رییس صندوق بین المللی پول: یورو سقوط نخواهد کرد

رییس صندوق بین المللی پول تاکید کرد، علی رغم کاهش شدید ارزش یورو در برابر دلار و افت چشمگیر شاخص سهام در بازارهای بین المللی بحران اروپا منجر به سقوط اتحادیه پولی اروپا نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، دومینیک استراس کان تصریح کرد، فکر می کنم هیچ چیزی سیستم پولی و مالی منطقه یورو را تهدید نمی کند .


وی که در برزیل در جمع خبرنگاران صحبت می کرد افزود ، دولت یونان اقدامات موثری برای جلوگیری از تشدید بحران مالی اتخاذ کرده و امیدوارم این بحران هر چه زودتر پایان یابد .
مهمترین عامل وقوع بحران اخیر در منطقه یورو کاهش اعتماد عمومی نسبت به اقتصاد اروپا ، افزایش کسری بودجه و بدهی کشورهای منطقه یورو است .
اظهارات رییس صندوق بین المللی پول در حالی است که برخی کارشناسان اقتصادی و مالی ، چالشهای اقتصادی اروپا را موج دوم بحران اقتصادی و مالی جهان ارزیابی می کنند .
به نظی رسد بحران بدهی و کسری بودجه یونان به سرعت در حال گسترش به کشورهای همسایه است . سیستم باکی اسپانیا نیز طی روزهای اخیر شاهد بحران بی سابقه ای است . سرمایه گذاران بین المللی نیز در حال تبدیل سرمایه های خود از یورو به دلار هستند .
وی افزود ، گرچه اقتصاد آمریکا و اروپا هنوز آثار منفی بحران اقتصادی و مالی 2008 را احساس می کند ولی روند رشد و رونق اقتصاد جهانی امیدوار کننده است . تقریبا همه اقتصادهای آسیایی از بحران خارج شده اند . عملکرد اقتصادی کشورهای آمریکای جنوبی به خصوص برزیل شیلی و پرو عالی بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  5