گزارش صندوق بین‌المللی پول از پولشویی در ایران اتهام بی‌رحمانه‌ای است

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به دریافت گزارش‌های مربوط به پولشویی در ایران توسط صندوق بین‌المللی پول افزود: جوامع بین‌المللی با چشم‌پوشی از شهدای ایران در مورد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ایران را در راستای مبارزه با پولشویی بی‌رحمانه متهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک اصغر ابوالحسنی امروز در اولین همایش مبارزه با مواد مخدر و پولشویی اظهار داشت: هم اکنون لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی در دولت به تصویب رسیده ولی باید منتظر تصویب آن در مجلس بود.
وی ادامه داد: البته نیازی به تصویب قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و پولشویی نبود چرا که در جرم‌انگاری بسیاری از مسایل موجود هیچ مشکلی وجود ندارد.
ابوالحسنی تاکید کرد: با توجه به تلاش‌های انجام شده در راستای مبارزه با این موارد، حتی بدون تصویب قانون مربوطه در مجلس هم فعالیت‌ها در این زمینه ادامه دارد.
معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصاد و دارایی به اهمیت پیگیری پولشویی در عرصه بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: ضروری است با دستگاه‌های مرتبط در این امر در عرصه بین‌المللی ارتباط داشته باشیم.
ابوالحسنی با اشاره به دریافت گزارش‌های مربوط به پولشویی در ایران توسط صندوق بین‌المللی پول افزود: جوامع بین‌المللی با چشم‌پوشی از شهدای ایران در مورد مبارزه با قاچاق مواد مخدر، ایران را در راستای مبارزه با پولشویی بی‌رحمانه متهم می‌کنند.
معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: ایران قصد ندارد مانند کشورهایی که با پول نامشروع کشور خود را اداره می‌کنند سیاست‌گذاری و کشورداری کند.
وی تاکید کرد: ممنوعیت گردش پول بیشتر از 15 میلیون تومان اولین و جدی‌ترین قدم در راستای مبارزه با پولشویی به حساب می‌آید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  9