تمرکز عمده معوقات در ۳۵۰ شبکه بانکی

رئیس دیوان محاسبات کشور عنوان کرد:

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: در بررسی‌های به عمل آمده از 18 هزار شعبه‌های بانکی کشور عمده معوقات در 350 شبکه بانکی متمرکز شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از نظر جغرافیایی نیز عمده معوقات بانکی مربوط به شعبه‌های تهران و بیشترین موارد معوقه هم مربوط به بانک ملی بوده است.


وی از احصای شعبه‌های پرمعوق بانکی در کشور خبر داد و افزود: برای این شعبه‌ها پرونده درست می‌شود تا در مسیر رسیدگی قرار گیرد.

رحمانی فضلی اضافه کرد: برای این کار سقف زمانی مشخص نشده است.

وی با اعلام اینکه برای معوقات نیز تقسیم‌بندی صورت گرفته است، تولید، خدمات و تجارت را از مهمترین تقسیم‌بندی‌های معوقات بانکی برشمرد که براساس اولویت پیگیری خواهد شد.


رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه دیوان محاسبات فقط مسائل مالی و درآمد و هزینه‌های دستگاه‌ها را بررسی می‌کند به تشکیل شورای هماهنگی نظارت کشور اشاره کرد.


وی اظهار داشت: برای جلوگیری از تداخل و موازی‌کاری دستگاه‌های نظارتی پنج دستگاه دیوان محاسبات بازرسی، دیوان عدالت اداری، وزارت اطلاعات و سازمان حسابرسی در این شورا عضویت دارند.


رئیس دیوان محاسبات از آغاز بررسی عملکردی دستگاه‌های اجرایی توسط دیوان محاسبات استان‌ها خبر داد و گفت: امسال در تمام کشور اجرای 200 پروژه مورد بررسی دیوان محاسبات قرار می‌گیرد.

وی در مورد آخرین وضعیت پرونده یک میلیارد دلاری تفریغ بودجه سال 85 اظهار داشت: این پرونده در زمان مدیریت من نبوده‌ است.

وی با اعلام اینکه مسئولیت این پرونده در دوره ریاست رحیمی بر دیوان محاسبات کشور بوده است، خاطرنشان کرد: هیئت عمومی دیوان محاسبات که بالاترین رکن دیوان است گزارش این پرونده را تایید کرد که برای شفافیت بیشتر قرار است در هیئت مستشاری تعیین تکلیف شود.


رحمانی فضلی تاکید کرد: این پرونده ابعاد سیاسی به خود گرفته است و در فضای انتخابات نیز از این مسئله بهره‌برداری سیاسی شده است که برای جلوگیری از سوء ‌استفاده‌های سیاسی این مسئله در هیئت مستشاری تعیین تکلیف می‌شود.


وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم درباره پرونده‌ای که از نظر کارشناسی و حقوقی هنوز کار آن مانده است، اعلام نظر کنیم، تاکید کرد: پس از بررسی در هیئت مستشاری درباره این موضوع اعلام نظر می‌شود.


رئیس دیوان محاسبات کشور با اعلام اینکه به مردم اطمینان می‌دهیم 100 درصد بودجه‌های رسمی کشور مورد نظارت دیوان محاسبات است، خاطرنشان کرد: به همین منظور سیستم آنلاین و طرح نظارت آنلاین بر دستگاه‌های اجرایی از سوی دیوان محاسبات آغاز شده است. وی با اشاره به اینکه 4 هزار نقطه کشور در نظارت آنلاین مورد نظر دیوان محاسبات کشور است، آغاز این طرح را مشروط به تکمیل ساختمان سازی دیتا سنتر اعلام کرد.


رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد؛ دیتا سنتر تا پایان سال تکمیل و نظارت آنلاین بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای دیوان با کمک دولت و مجلس آغاز شود.


وی خاطرنشان کرد: ظرف سه سال آینده نظارت آنلاین در تمام بخش‌های کشور اجرایی می‌شود.


رئیس دیوان محاسبات کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره تعیین تکلیف معوقات به زمین مانده بانک‌ها تصریح کرد: جلسات مهمی با مدیران عامل بانک‌ها و بانک مرکزی برگزار شده است.


وی افزود: در این جلسات بانک‌ها را موظف کردیم تا آسیب‌شناسی کنند تا نحوه پرداخت معوقات از سوی بدهکاران مشخص شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −    =  42