شعبه مرکزی بانک سپه با معماری اصیل ایرانی بازسازی شد

شعبه مرکزی بانک سپه که به لحاظ معماری برگرفته از سنتها و اصول اصیل معماری ایرانی است بازسازی شد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شعبه مرکزی این بانک واقع در میدان امام خمینی (ره) که در سال 1332 به دست آرشیتکت وارطان از اساتید معماری کشورمان بر مبنای معماری اصیل ایرانی با ویژگیهای خاص آن ساخته شده بود باز سازی و با حضور مدیرعامل بانک سپه افتتاح شد.
براساس این گزارش به دلیل قدمت و ویژگیهای خاص معماری شعبه مرکزی بانک سپه این بنا به ثبت میراث فرهنگی رسیده است.
از ویژگیهای خاص عمارت شعبه مرکزی بانک سپه سقف بسیار بلند 9 متری، ستونهای با عظمت و باشکوه درب ورودی و پلهای سه طرفه برگرفته از کاخ آپادانا و معماری اصیل ایرانی است.
این عمارت دارای ویژگیهای منحصر به فردی است که تنها در معماریهای اصیل ایرانی دیده می شود از جمله این ویژگیها می توان سقف بسیار بلند و وسیع بدون ستون اشاره کرد.
شعبه مرکزی بانک سپه با معماری اصیل ایرانی خود به همراه عمارتهای دیگر همچون سردر باغ ملی، ساختمانهای وزرات امور خارجه، عمارت پست و عمارت ثبت به میدان امام خمینی (ره) قدمت و اعتباری خاص داده است.
از ویژگیهای بارز معماری ایرانی که به خوبی در شعبه مرکزی بانک سپه می توان دید ستونهای بلند و باشکوهی است که احساس غرور و عظمت را در انسان زنده می کند.
دکتر حسنعلی قنبری مدیرعامل بانک سپه در مراسم افتتاح این شعبه با اشاره به ویژگیهای خاص آن اظهار داشت: در بازسازی و مرمت این بنا تمام سعی بانک حفظ و نگهداری ویژگیهای معماری آن بود.
وی شعبه مرکزی را گنجینه ای برای بانک سپه عنوان کرد و گفت: بانک سپه تمام تلاش خود را برای حفظ و نگهداری آن به کار خواهد بست. مدیر عامل بانک سپه در پایان اظهار داشت: شعبه مرکزی و بنای آن از افتخارات بانک سپه است.
دکتر علی آبادی رئیس اداره روابط عمومی بانک سپه نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به ویژگیهای خاص بنای شعبه مرکزی از این پس از این بنا به عنوان یکی از نمادهای تبلیغاتی بانک استفاده خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  +  1  =