پژویان: مانع فروش ایران‌خودرو و سایپا به خودروسازان می‌شوم

رئیس شورای رقابت گفت: با ارسال نامه‌ای به بورس اعلام کرده‌ام در صورت خرید بلوک های 18 درصدی ایران خودرو و سایپا توسط مجموعه‌های این دو شرکت، مانع از قطعی شدن معامله این دو بلوک خواهم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک جمشید پژویان در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به در پیش رو بودن عرضه دو بلوک 18 درصدی از سهام ایران خودرو و سایپا در 31 خرداد و اول تیرماه اظهار داشت: در جلسه روز گذشته شورای رقابت به ابعاد این واگذاری‌ها پرداخته و اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده به اطلاع شورا رسانده شد.


وی ادامه داد: در این رابطه ضمن اعلام موضوع خود به شورای رقابت، طی نامه‌ایی به بورس اعلام کرده‌ام هیچ یک از وابستگان به دو گروه ایران خودرو و سایپا نمی‌توانند خریدار بلوک‌های عرضه شده ‌باشند، در این صورت مانع از قطعیت این معامله خواهم شد.


پژویان با بیان اینکه عرضه دو بلوک یاد شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی در موعد مقرر مانعی ندارد، ادامه داد: شورای رقابت با توجه به اهمیت این واگذاری ها از گذشته به این موضوع ورود پیدا کرده بود. از طرف دیگر با توجه به واگذاری سهام این دو شرکت توسط دولت، انتظار می‌رود با این نقل و انتقال (البته بدون حضور وابستگان) وضعیت شرکتهای خودرویی بهتر از گذشته شود، چرا که با این اتفاق مدیریت دولتی این دو شرکت نیز منتقل خواهد شد که هدف اصلی برای خصوصی‌سازی است.

پژویان تاکید کرد: بنابراین شورای رقابت موضوع عرضه و واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا را پیگیری و رصد خواهد کرد تا هم تجمع و خرید سهام در دست گروه خاصی نباشد و هم اینکه انتقال مدیریت به طرز صحیحی انجام شود.


به گزارش فارس، سازمان خصوصی‌سازی 31 خرداد‌ماه ابتدا یک میلیارد و 134 میلیون سهم ایران خودرو را به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 80 درصد به شرط آنکه قیمت هر سهم از 300 تومان کمتر نباشد و به ارزش پایه 3.4 هزار میلیارد تومان روی میز فروش می‌گذارد، سپس اول تیرماه یک میلیارد و 872 میلیون سهم سایپا را به ارزش پایه 5.6 هزار میلیارد تومان و به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به علاوه 50 درصد به شرط آنکه نرخ هر سهم از 300 تومان کمتر نباشد عرضه خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  63