فروش یک روزه ۳۰۰ میلیارد ریال گواهی سپرده سرمایه‌گذاری خاص سعدی شیراز

300 میلیارد ریال گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص سعدی شیراز در عرض یک روز پذیره نویسی شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمد اردلانی مدیر روابط عمومی شرکت تأمین سرمایه نوین در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار نخستین گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری خاص در سال‌جاری اظهار داشت: روز گذشته پذیره‌نویسی گواهی سپرده خاص سعدی شیراز به ارزش 300 میلیارد ریال در شعبه مستقل مرکزی بانک مسکن تهران آغاز شد و تمام اوراق در همان روز به فروش رسید.


وی با بیان این‌که گواهی‌های منتشره با نام و قابل‌انتقال به غیر است، ادامه داد: نرخ سود علی‌الحساب این گواهی سالانه 17 درصد (معاف از مالیات) است. سررسید اوراق سه ساله و سود هر سه ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.


به گفته وی هنگام سررسید گواهی سپرده، در صورت بالاتربودن سود قطعی مشارکت مابه‌التفاوت سود قطعی و علی‌الحساب نیز به دارندگان گواهی سپرده پرداخت خواهد شد. پرداخت اصل و سود اوراق در سررسید با تعهد شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان بوده و بازخرید اوراق با نرخ 17 درصد سالیانه در شعبه مستقل مرکزی تهران به وکالت از شرکت تأمین ‌سرمایه نوین انجام می‌شود.


اردلانی از پذیرش این اوراق در فرابورس خبر داد و تصریح کرد: بعد از پذیرش در فرابورس، معاملات ثانویه از آن طریق صورت خواهد گرفت.


وی افزود: غیر از این بانک سرمایه‌گذاری (تامین سرمایه نوین) که متعهد پذیره‌نویس، بازارگردان و ضامن اوراق است، دیگر ارکان این اوراق شامل شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان به عنوان بانی و بانک مسکن به عنوان عامل گواهی‌های سپرده است.


اردلانی در خاتمه گفت: وجوه در پروژه مجتمع تجاری سعدی (سومین مجموعه از سه مجموعه ساختمان تجاری-اداری واقع در خیابان عفیف اباد شیراز) مصرف می‌شود. کاربری این پروژه تجاری- تفریحی بوده و در متراژ 52 هزار و 317 مترمربع توسط شرکت بین‌المللی توسعه ساختمان در شهر شیراز در دست احداث است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =