آغاز روند صعودی قیمت سکه

در پی افزایش تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی و آغاز سطح معاملات دنیا، روز گذشته هر اونس طلا با 14 دلار افزایش به هزار و 249 دلار رسید و بازارهای داخلی را دستخوش تغییر و تحول کرد!

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمدکشتی آرای ـ رییس اتحادیه کشوری طلا وجواهر ـ در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف ایسنا، از روند صعودی قیمت طلا و سکه در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: سطح معاملات دنیا پس از سه هفته رکود فصلی مجددا فعال شده و به نظر می رسد که در هفته‌های اخیر شاهد روند صعوی قیمت طلا در بازارهای جهانی باشیم.

کشتی‌ آرای گفت: در اوایل هفته هر اونس طلا هزار و 235 دلار بود که روز گذشته با 14 دلار افزایش به هزار و 249 دلار رسید و این در حالی بود که قیمت دلار نیز روز قبل تغییر یافته و از هزار و 52 دلار به هزار و 57 دلار رسید.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی کرد: در صورتی که روند صعودی قیمت طلا به قوت خود باقی بماند، فردا(پنج شنبه) شاهد افزایش هزار تومانی قیمت سکه در بازارهای داخلی خواهیم بود.

کشتی‌ آرای در توضیح دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا گفت: قیمت طلا در چند روز اخیر تقریبا ثابت بود ولی از دو روز قبل به یک‌باره با افزایش تقاضای برای خرید طلا روند صعودی را در پیش گرفت. حتی در بازار داخلی نیز علیرغم آن‌که هر گرم طلای 18 عیار همچنان 31 هزار تومان بود و نرخ ربع سکه و نیم سکه تغییری نداشت، اما با افزایش تقاضای داخلی برای خرید سکه قیمت هر قطعه سکه طرح جدید و قدیم به یکباره سه هزار و 500 تومان افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در بازارهای داخلی هر قطعه سکه طرح قدیم 318 هزار و 500 تومان،‌ سکه طرح جدید 308 هزار و 500 تومان، نیم سکه 154 هزار و 500 تومان، ربع سکه 79 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 31 هزار تومان داد وستد می شود.  

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×  5  =