رکورد جدید بانک ملی در ATM و بانک ملت در POS

تازه ترین گزارش بانک مرکزی از مبلغ تراکنش‌های بانکی نشان می دهد:

ابزارهای پرداخت الکترونیک شامل خودپرداز، پایانه فروشگاهی و پین پد طی ماه مرداد بالغ بر 209.8 هزار میلیارد ریال را به صورت الکترونیک جابجا کردند که در این جابجایی ها، در بخش خودپرداز بانک ملی 52 درصد مبالغ را انتقال داد و در بخش پایانه های فروشگاهی بانک ملت 38.3 درصد خرید ها را به خود اختصاص داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک بر اساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی، تجهیزات پرداخت الکترونیک شبکه بانکی در مرداد ماه همچنان شاهد افزایش مراجعه متقاضیان استفاده از این دستگاه ها بخصوص پایانه های فروشگاهی بودند به طوری که در مقایسه با ارقام خرداد ماه سال جاری در بخش خودپرداز شاهد رشد 4.6 درصدی، پایانه فروشگاهی 18 درصدی و پایانه های شعب حدود  یک درصدی بودند.


بنابراین گزارش در ماه مرداد میزان مبلغ جابجا شده توسط شبکه خودپرداز بانکی نزدیک 79.2 هزار میلیارد ریال بود که از این مبلغ 47.7 هزار میلیارد ریال معادل 60 درصد کل مبلغ جابجا شده از طریق خود پردازها در استانها انجام شده و 31 هزار میلیارد ریال نیز در تهران.

در همین حال  شبکه خودپردازهای بانک های ملی، صادرات، ملت و تجارت بیشترین جابجایی مبالغ را انجام دادند.


همچنین در بخش پایانه های فروش بانک های ملت،صادرات، ملی و پارسیان بیشترین خرید را انجام دادند.

این گزارش حاکی است که بانک ملی با جابجایی نزدیک 52 درصد مبالغ جابجا شده توسط شبکه خودپرداز بانکی و بانک ملت با انجام خرید 38.3 درصد خرید های انجام شده پایانه های فروشگاهی شبکه بانکی رکورد جدید بر جای گذاشتند.

عملکرد شبکه بانکی


بانک اقتصاد نوین از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 2.24 هزار میلیار ریال معادل 2.9 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور  به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 973 میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 3.3 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک پارسیان از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 864.6 میلیار ریال معادل یک درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 2.6 هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 8.7 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک پاسارگاد از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 3.5 هزار میلیار ریال معادل 4.4 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 4.3هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 8.7 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک تجارت از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 3.9 هزار میلیار ریال معادل 4.9 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 2.8هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 8.7 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک رفاه  از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 1.8هزار میلیار ریال معادل 2.3 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 60.1 میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 0.2 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک سامان از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 1.1 هزار میلیار ریال معادل 1.4 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 892هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 3 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک سپه از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 3.7 هزار میلیار ریال معادل 4.7 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 140 میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 0.5 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک صادرات از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 10.5 هزار میلیار ریال معادل 13.3 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 5.8 هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 19.4 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک کشاورزی  از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 2.5 هزار میلیار ریال معادل 3.2 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 842 میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 2.9 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک مسکن از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 2.9 هزار میلیار ریال معادل 3.7 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 130 میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 0.4 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک ملت از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 4.6 هزار میلیار ریال معادل 5.8 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 5.8 هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 38.1 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


بانک ملی از طریق شبکه خودپردازهای خود موفق شد در مرداد ماه مبلغ 40.9 هزار میلیار ریال معادل 51.6 درصد کل مبالغ جابجا شده به وسیله سامانه ATM بانکی جابجا کند. همچنین این بانک در ماه مذکور به وسیله پایانه های فروشگاهی خود 4.8 هزار میلیارد ریال خرید انجام داد که این میزان 16 درصد کل خریدهای POS  های منصوبه در مراکز فروشگاهی در مرداد ماه است.


تحلیل ارقام


در بخش خودپرداز بانک ملی با جابجایی نزدیک 52 درصد مبالغ جابجا شده بخود رکوردی بر جای گذاشت. بعد از بانک ملی بانک های صادرات، ملت و تجارت قرار دارند.
در بخش پایانه های فروشگاهی این بانک ملت است که با فاصله زیاد با رقبا حرکت میکند. بعد از این بانک صادرات، ملی و پارسیان قرار دارند.


از نکات قابل توجه در ارقام تیر و مرداد آن است که بانک تجارت توانسته است در میان اولین ها جای گیرد و این نشان می دهد که بانک مذکور در اجرای برنامه های  بانک داری الکترونیک خود تاکید ویژه دارد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

69  +    =  78