راهبرد محوری پست بانک گسترش خدمات بانکداری الکترونیکی

مدیر عامل پست بانک اعلام کرد:

یکی از مهمترین برنامه های پست‌بانک ایران در چندسال اخیر ورود به عرصه خدمات نوین در حوزه بانکداری و توسعه خدمات الکترونیکی در این زمینه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک محمود افضلی رییس هیات مدیره و مدیر عامل پست بانک ایران در گفتگویی ضمن بیان این مطلب افزود:در این راستا از سال 1384 نسبت به تهیه وتدوین نرم‌افزار جامع خدمات بانکی با بهره‌گیری از توان فنی و کارشناسی مجموعه بانک اقدام گردید که ثمره آن عرضه نرم‌افزار جامع خدمات بانکی یکپارچه پست‌بانک ایران یعنی فراز بوده است که تمامی خدمات بانک در حال حاضر بر بستر این نرم‌افراز بومی و تولید شده توسط کارشناسان فناوری و نرم‌افزار بانک می‌باشد. 

وی گفت:در حال حاضر طیف بسیار متنوعی از انواع خدمات بانکی الکترونیکی توسط پست‌بانک در سراسر کشور ارائه می‌شود که اهم آنها را می‌توان شامل: بانکداری اینترنتی، موبایل بانک،SMS بانک، پست‌بانک کارت، درگاه پرداخت اینترنتی، پرداخت قبوض و اقساط، انتقال وجه به کارت شتابی، خرید از طریق پایانه‌های فروشگاهی، انتقال وجه از طریق ساتنا و سایر خدمات مشابه است.


مدیر عامل پست بانک ایران اظهار داشت: خدمات الکترونیک یکپارچه و لحظه ای بانک با افتتاح نرم‌افزار جامع خدمات بانکی روستایی(سیمیا) بدست رییس جمهور محترم در هفته دولت امسال رسماً در روستاها آغاز گردید.در این رابطه بیش از 8 هزار دفتر روستایی در حال حاضر تحت پوشش خدمات بانکداری الکترونیک پست‌بانک ایران قرار دارند که این تعداد تا پایان سال جاری به 10 هزار دفتر روستایی افزایش می‌یابد. با راه‌اندازی این نرم‌افزار تمامی دفاتر روستایی پست‌بانک ایران از امکان اتصال همزمان و لحظه‌ای(online) به شعب و سایر دفاتر بانک برخوردار شدند.


به گفته دکتر افضلی: عملکرد بانک در زمینه حضور در مناطق روستایی و غیربرخوردار شهری بسیار چشمگیر بوده بطوریکه تعداد دفاتر روستایی ارائه کننده خدمات بانکی از 7 هزار و 421 دفتر در سال 1387 به 9 هزار و 656 دفتر در پایان سال 88 رسیده که حاکی از رشد 30 درصدی می باشد. در همین مدت تعداد دفاتر شهری ارائه کننده خدمات بانکی نیز از یک هزار و 101 دفتر به 3 هزار و291 دفتر رسیده که رشد 99 درصدی را نشان می دهد. منابع جذب شده در این بخش نیز از مبلغ 1550 میلیارد ریال در سال 87 به مبلغ 2 هزار و 499 میلیارد ریال در سال 88 رسید که بیانگر رشد 61 درصدی می باشد.


دکتر افضلی تصریح کرد: یکی از تجارب ارزشمند بانک در این رابطه اعطای سودسهام عدالت از طریق دفاتر خدمات بانکی روستایی بوده است که برای اولین بار توان این دفاتر در ارائه خدمات مالی و بانکی به طور گسترده محک زده ‌شد. خوشبختانه این دفاتر توانستند از این آزمون سربلند بیرون بیایند و از مراجعات روستاییان به نقاط شهری جلوگیری نمایند. در این برنامه پست‌بانک ایران از طریق 10 هزار دفتر خدمات بانکی روستایی از بانک‌های پیشرو و تأثیرگذار بوده که استقبال روستاییان مؤید این مطلب است.


مدیر عامل پست بانک ایران گفت: بانک با ایجاد و توسعه دفاتر خدمات بانکی شهری و روستایی به سمت این هدف حرکت کرده است که ضمن فراهم کردن امکان دسترسی به خدمات مالی و بانکی برای ساکنان این مناطق، به جلوگیری مهاجرت و مسافرت آنها به نقاط شهری و تحمیل هزینه های اضافی به آنها کمک شایانی نموده است که برآیند نهایی آن توسعه نقاط دورافتاده و روستایی است.


رییس هیات مدیره پست بانک ایران افزود: پست‌بانک ایران با رویکرد خرده‌بانکداری در اول دی‌ماه سال 1375 پا به عرصه بانکداری کشور نهاد و یکی از دلایل اصلی ورود این بانک به این حوزه وجود خلأ در خدمات بانکی در نقاط دور افتاده و روستایی بوده است که پست‌بانک برای پرکردن این خلا تأسیس و ایجاد گردید. براساس این رویکرد پست‌بانک ایران بابهره‌گیری از تجارب ارزشمند بانک‌های خرد در دنیا و بویژه پست‌بانک‌های مشابه در کشورهای توسعه یافته، توانسته است نقش بسزایی در تجمیع و بکارگیری پس‌اندازهای خرد هموطنان در مسیرهای درست و ایجاد زمینه لازم برای توسعه نقاط کم برخوردار،ایفا نماید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  +    =  66