بانک مرکزی امارات: حساب های بانکی ایران را مسدود نکرده ایم

«سلطان السویدی»، مدیر کل بانک مرکزی امارات در حاشیه نمایشگاه اقتصادی در دبی گفت: اگرچه محدودیت های مالی برای نقل و انتقال اموال ایرانیان ایجاد کرده ایم اما حساب های بانکی ایران را مسدود نکرده ایم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکبه نقل از «تابناک»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» با انتشار این خبر به نقل از این مقام اماراتی افزود: در تحریم های شورای امنیت علیه ایران موضوع مسدودکردن حساب های ایران در خارج ازکشور پیش بینی نشده و ما اصراری بر افزایش تحریم های اعمال شده نداریم و فقط بر اساس بندهای تحریم عمل می کنیم نه بیشتر از آن .


بر پایه این گزارش، در همین حال «معصوم زاده»، معاون وابسته تجاری ایران در امارات نیز گفت: تبادلات مالی ایرانی ها در امارات روند طبیعی دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست. ایران با امارات بیشترین تبادل تجاری را دارد و این رقم در آخرین اعلام  رسمی، به 13میلیارد دلار ( بالانس 10 میلیارد دلار به نفع امارات ) در سال می رسد.
 
این روزنامه عربی حجم تجارت ایران با دیگر کشورهای عربی را نیز به شرح ذیل اعلام کرده است؛ عمان 2 میلیارد دلار، عربستان یک میلیارد، کویت 650 میلیون دلار، قطر 200 میلیون دلار و بحرین 150 میلیون دلار.
 
گفتنی است ادعای مقام اماراتی و همچنین نقل قول الشرق الاوسط از مقام ایرانی در حالی است که اکنون انتقال بانکی پول به امارات بسیار دشوار بوده و به گفته تجار ایرانی امارات در شرایط کنونی بیشترین موانع را در مبادلات ارزی با ایران ایجاد کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  +    =  71