تشریح کارنامه بانکداری نوین در بانک اقتصاد نوین

احمد طاهری بهبهانی باتبین محور برنامه های آتی بانک انجام داد:

مدیر عامل بانک اقتصاد نوین با تشریح پیشرفت های بانکداری الکترونیک در این بانک گفت:اخیرا هیات مدیره بانک تصمیم گرفته است نظام ترکیبی خدماتی این بانک را که بر اساس سه اصل بانکداری شرکتی، خرد و اختصاصی تعریف شده است تقدیم مشتریان کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  مدیر عامل بانک اقتصاد نوین، در مراسم سالگرد گشایش شعبه غدیر، به عنوان نخستین شعبه این بانک، در جمع معاونین، مدیران و گروهی از مشتریان این بانک گفت: در نخستین شعبه نخستین بانک خصوصی کشور همواره سه راس یک مثلث مد نظر قرار داشته است: مشتریان، نیروی انسانی و سهامداران بانک.

احمد طاهری بهبهانی افزود: بانک اقتصاد نوین نخستین بانک خصوصی کشور پس از انقلـاب است و ما افتخار می کنیم یک دهه از عمر بانک گذشته است و در این مدت توانسته ایم موفقیت‌هـای شایانی را در عرصه بانکداری کسب نماییم و خدمات متنوع بانکی را به مشتریان خود تقدیم کنیم.


مدیر عامل بانک اقتصاد نوین سپس به رقابت بانکها اشاره کرد و گفت: در سیستم بانکی ایران رقابت‌هـای شدیدی وجود دارد به علـاوه بانکهای دولتی نیز وجود دارند که با قدمت طولـانی در حال فعالیت در بازار هستند. این در حالی است که از زمان فعالیت بانکهای خصوصی 10 سال بیشتر نمی گذرد با این حال ما توانسته ایم در طول مدت فعالیت خود تحولـات بسیار بزرگی را در سختار بانکی کشور بوجود بیاوریمـ.که ارایه خدمات نوین بانکی و افزایش تعداد شعب از جمله کارهای ارزنده ما در این باره محسوب میشود.


وی سپس به نوع فعالیت بانک تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: بانک اقتصاد نوین بر اساس اصول توسعه اسلـامی و بانکداری اسلـامی اداره شده و می‌شود و اخیرا هیات مدیره بانک تصمیم گرفته است نظام ترکیبی خدماتی این بانک را که بر اساس سه اصل بانکداری شرکتی، خرد و اختصاصی تعریف شده است تقدیم مشتریان کند. البته در کنار این سه رکن، بانکداری بین المللی شامل اعتبارات اسنادی، حوالجات و… که مورد نیاز تجارت بین المللی است را نیز به مشتریان خود ارایه میکنیم.


احمد طاهری بهبهانی، در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد بانک اقتصاد نوین پرداخت و گفت:در سال گذشته و سال جاری از نقطه نظر بانکداری بین المللی بسیار موفق بوده ایم. و بانک توانسته است خدمات چشمگیری داشته باشد.به طوری که در سال گذشته میزان اعتبارات اسنادی، علی رغم تمامی مشکلـات بانکی از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده است و از یک میلیارد و 600 میلیون دلـار تجاوز کرده است و در سال جاری نیز هدف گذاری ما برای رسیدن به 3 میلیارد دلـار است.البته با توجه به محدودیت‌هـای بین المللی این کار آسانی نخواهد بود ولی با توجه به همت دوستان و با کمک کارگزارهای خارجی و نهادهای دولتی که همکاری خوبی با بانک داشته اند تا کنون موفق بوده ایم و بعد از این همـ موفق خواهیم شد.


مدیر عامل بانک اقتصاد نوین افزود: بانک ظرف 10 سال عمر کوتاه خود رشد مناسبی به لحاظ نیروی انسانی داشته به گونه‌ای که تا پایان ماه جاری دارای 1938 نفر پرسنل در امور شعب و 351 نفر نیز پرسنل اداره مرکزی بوده است که از این میان 2075 نفر دارای تحصیلـات دانشگاهی و 214 نفر نیز با تحصیلـات پائینتر بوده اند. به علـاوه تا کنون بانک اقتصاد نوین 19 دوره آموزشی برای پرسنل برپا کرده است که 430 نفر از پرسنل در این دوره‌هـا آموزش دیده اند.


وی سپس به فعالیت‌هـای این بانک در حوزه خدمات پرداخت و گفت: بانک اقتصاد نوین هم اکنون دارای 674 دستگاه خود پرداز ATM فعال است. به علـاوه تا کنون 4 میلیون و 281 هزار و 591 فقره انواع کارت بانکی توسط این بانک صادر شده و در اختیار مشتری‌هـا قرار گرفته است.


احمد طاهری بهبهانی ادامه داد:در حال حاضر تعداد شعب بانک ما به 233 شعبه بالغ میشود و که همگی آنها به سیستم حساب فراگیر متصل هستند. همچنین در حال حاضر 3 میلیون و 297 هزار فقره حساب در بانک اقتصاد نوین گشوده شد است و بیش از 51800 دستگاه پایانه پرداختPOS نیز از سوی این بانک در سرتاسر کشور نصب و فعال می باشند.


مدیر عامل بانک اقتصاد نوین در بخش دیگری از گزارش خود از میزان فعالیت بانک ابراز خرسندی کرد و اعلـام داشت بانک اقتصاد نوین تصمصمـ دارد هر دو سال یکبار سرمایه خود را افزایش دهد. وی توضیح داد در حال حاضر سرمایه این بانک 5 هزار و 500 میلیارد ریال است که در ظرف 2 سال آینده به 15 هزار میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.


وی سپس به جایگاه بانک اقتصاد نوین در نظام بانکی کشور اشاره کرد و گفت:بانک ما در سه سال متوالی از سوی مجله بنکر بانک سال ج.ا.ایران معرفی شده است و از طرف یورومالی نیز به عنوان بانک برتر کشور طی دو سال متوالی انتخاب گردیده است. طاهری افزود: به علـاوه بانک اقتصاد نوین 8 ماه است که به عضویت هیات رئیسه انجمن بانکداری آسیایی درآمده است.و این برای ما افتخار بزرگی محسوب می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄    =  1