هند یک میلیارد یورو به ایران بدهکار است

یک منبع آگاه هندی اعلام کرد هند بابت مبادلات تجاری خود با ایران بالغ بر یک میلیارد یورو به این کشور بدهکار است.

به گزارش فارس رویترز به نقل از یک منبع آگاه هندی اعلام کرد این کشور بالغ بر یک میلیارد یورو به ایران بدهکار است.

این بدهی بابت واردات این کشور از ایران است که بخش قابل توجهی از آن را نفت خام تشکیل می دهد. هند سالانه بالغ بر 12 میلیارد دلار نفت خام از ایران وارد می‌کند.


چهارشنبه هفته گذشته بانک مرکزی هند ارائه تسهیلات به شرکت‌های هندی برای واردات نفت از ایران را در چارچوب اتحادیه پایاپای آسیایی متوقف کرد که به‌دنبال واکنش تند ایران به این تصمیم در روز جمعه و به‌طور موقت از این تصمیم عقب نشینی کرد.


روزنامه هندوستان تایمز اعلام کرد بانک مرکزی هند با عقب نشینی از تصمیم خود به‌طور موقت پرداختهای ارزی برای خرید نفت ایران را ازسر گرفته است.


مقامات بانکی دو کشور در روز جمعه نشستی را برای حل اختلاف خود در این زمینه برگزار کردند که رسانه های هندی از عدم حصول به توافق نهایی در این نشست خبر داده اند. در عین حال یک مقام نفتی ایران به فارس گفت با جایگزین کردن ارزی دیگر به جای دلار و یورو مشکل مبادلات نفتی دو کشور حل شده است.


مبادلات مالی ایران با 8 کشور عضو اتحادیه پایاپای آسیایی در 11 ماهه منتهی به ابتدای دسامبر 2010 با افزایش57 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 12.1 میلیارد دلار رسیده است. ایران با پرداخت 11.5 میلیارد دلار اعتبار بزرگترین اعتباردهنده در این اتحادیه شناخته شده است. هند با 6.2 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

42  ⁄    =  6