رتبه نخست پست‌بانک ایران در پرداخت سود سهام عدالت

مدیرعامل پست‌بانک ایران در خصوص نقش پست‌بانک در زمینه پرداخت سود سهام عدالت در روستاها گفت: پست‌بانک ایران در زمینه سود سهام عدالت 2 میلیون و 100 هزار نفر را با بهره گیری از سامانه یکپارچه و لحظه‌ای تحت پوشش قرارداد که 90 درصد این رقم از طریق دفاتر خدمات بانکی روستایی صورت گرفته است که با گردش مالی 158 میلیارد تومانی رتبه اول را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص ‌داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک دکتر محبیان رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک در دومین همایش خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات(ICT) در روستا افزود: همزمان با توسعه کمی دفاتر خدمات بانکی روستایی، در نظر داریم با استقرار نظام جامع بانک(core banking) در این دفاتر و برقراری ارتباط آنها به شکل لحظه‌ای(on line) به توسعه کیفی خدمات بپردازیم و علاوه بر ارائه خدمات جامع بانکی با نصب دستگاه خود پرداز (ATM) و پایانه فروشگاهی(POS) به دنبال برقراری خدمات پرداخت الکترونیک ، بانکداری اینترنتی و موبایل‌بانکینگ به عنوان خدمات ارزش افزوده هستیم.

 

وی گفت: در این زمینه مهمترین اصل سیاست خرده‌بانکداری از طریق دفاتر خدمات بانکی روستایی می‌باشد و سه هدف مهم در آن دنبال می‌شود.
دکتر محبیان اظهار داشت: اولین هدف ایجاد اشتغال در روستاهاست که در حال حاضر 50 هزار نفر از طریق دفاتر مذکور در روستاها مشغول به کار هستند و هدف دوم تولید سرمایه می‌باشد که از طریق جذب سپرده ها توسط دفاتر خدمات بانکی روستایی و تجهیز و بکارگیری آنها در زمینه اعطای تسهیلات در مناطق روستایی و محروم انجام می شود.
رییس هیأت مدیره پست‌بانک افزود: ایجاد زیربنای اقتصاد متوازن در کشور جزو اهداف سوم در این مقوله می باشد که هدف آن برگشت و جهت دادن سرمایه‌ها به مناطق روستایی است.
مدیرعامل پست‌بانک ایران: با اشاره به اینکه بازار هدف در ایجاد و بهره‌برداری از دفاتر خدمات بانکی ، روستاهای بالای 50 خانواراست، تصریح کرد: در حال حاضر 34 هزار روستا تحت پوشش خدمات بانکی پست‌بانک ایران قرار دارد و با این حجم از خدمات توانسته‌ایم سهم 30 درصدی را از مجموع خدمات بانکی در روستاها را به خود اختصاص دهیم.
وی تأکید کرد: ما می‌توانیم با وسعت پوشش و گستره نقاط تماس، نقطه اتصال همه بانک‌ها در روستاها باشیم و به نمایندگی از آنها و شرکت‌های بیمه‌ای خدمات مورد نیاز روستاییان را تأمین نماییم که این موضوع را به زودی از طریق دولت پیگیری خواهیم کرد.
دکتر محبیان در ادامه گفت: در حالیکه تعداد دفاتر خدمات بانکی روستایی پست‌بانک در سال 85 حدود 1000 دفتر بود این تعداد هم‌اکنون 10 برابر شده و به رقم 10 هزار دفتر افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک افزود: همچنین تعداد حساب‌ها در دفاتر روستایی از 38 هزار در سال 85 به 2 میلیون و 800 هزار حساب در سال 89 رسیده است.
رییس هیأت مدیره پست‌بانک ایران ادامه داد: در حالیکه تعداد قبوض دریافتی از طریق دفاتر روستایی در سال 85 صفر بود این رقم در سال 89 به 25 میلیون فقره و طی چهارسال گذشته تاکنون به 100 میلیون قبض ارتقاء یافته است.
دکتر محبیان با اشاره به سهم 120 میلیارد تومانی تسهیلات پرداختی توسط پست‌بانک به روستاییان اظهار داشت: یک میلیون و 300 هزار خانوار در شبکه پست‌بانک برای دریافت یارانه نقدی افتتاح حساب کرده اند که 85 درصد این تعداد مربوط به دفاتر خدمات بانکی روستایی بوده و از این محل 420 میلیارد تومان گردش سرمایه در بانک ایجاد گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ⁄    =  1