بهره وری در بانک‌های خصوصی ۳.۵ برابر بانک‌های دولتی است

مدیر عامل بانک پاسارگاد :

مدیر عامل بانک پاسارگاد گفت:بانک‌های خصوصی باید روی پای خود بایستند زیرا کسی به آن ها رانت نمی دهد و به دلیل همین تلاش است که بهره وری در بانک‌های خصوصی 3.5 برابر بانک‌های دولتی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مجید قاسمی دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام که در پنجمین سمینار حسابداری مدیریت با رویکردهای جدید سخن می‌گفت: با طرح این موضوع که چقدر مدیران ما حاضر هستند حسابرسی شوند، گفت: باید دید مدیریت مالی یک بنگاه در سطح هیات مدیره تاچه میزان مسوولیت‌پذیر هستند حسابرسی می‌شوند و خود را قائل به پاسخگویی می دانند. نهادهای مالی دولتی که 80 درصد وضعیت اقتصاد کشور را در دست دارند خود را کاملا بی نیاز پاسخگویی می‌دانند.


وی با اشاره به تجربه مدیریتی خود در شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار کرد: طی 27 سال که از آغاز به این کار بنگاه اقتصادی کشور می گذشت هیچ گاه گزارش حسابرسی از این بنگاه دریافت نشده بود اما من با نگاه ملی و با خاستگاه مالی به طور جدی بر این موضوع دست داشتم.هر چند در ابتدا به حفاری حساب مدیران قبلی متهم شدم اما آغاز به، به روز کردن اطلاعات کردم و برای اولین بار در سال 1376 اولین کمیته حسابرسی در یک بنگاه اقتصادی کشور را در ذوب‌آهن اصفهان ایجاد کردم که نتیجه آن پاسخگویی عملکرد مدیران در ذوب آهن شد.


به گفته او برای پیشبرد حسابداری مدیریت نباید به برگزاری این همایش بسنده کرد باید نتایج این را برای شرکت‌های برتر کشور فرستاد وتوجه مدیران را طوری جلب کرد که اگر بتوان نظام پاسخگویی در ارتباط با حسابداری مدیریت را در بنگاه خود ایجاد کنند پیشرفت خواهند کرد.


قاسمی گفت:‌ دلیل آن که به حسابداری مدیریت در کشور ما توجه نمی‌شود آن است که رقابتی وجود ندارد وبنگاه‌های دولتی به این موضوع اهمیت نمی دهند اما معتقدم بانک‌های خصوصی باید روی پای خود بایستند زیرا کسی به آن ها رانت نمیدهد و به دلیل همین تلاش است که بهره وری در بانک‌های خصوصی 3.5 برابر بانک‌های دولتی است و در این راستا بانک پاسارگاد در ادامه رسیدن به اهداف خود قصد دارد در زمره 500 شرکت برتر دنیا ثبت شود و این نیازمند تلاش و رقابتی است که باید بیش از پیش به وجود آید.


مدیر عامل بانک پاسارگاد با اشاره به این‌که این بانک در بین هزار بانک برتر دنیا در جایگاه 44ام قرار دارد، تاکید کرد:‌ در ساختار دولتی کنونی که فضا برای رشد و بالندگی بیشتر پیدا نمی‌شود باید به سمت توسعه عملیات‌های بین‌المللی در حدی که طبق ضوابط بانک مرکزی مجاز است رفت.اما باید دید برای رسیدن به این هدف از نظر استانداردهای حسابرسی و حسابداری وضعیت ما درست است. برای این مهم نیازمند حسابدارانی مطرح در سطح بین الملل هستیم.


دبیر کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به بانکداری اسلامی در کشور اظهار کرد:‌درحوزه عملکرد بانکداری اسلامی و بدون ربا حسابداری، درآمد و هزینه بسیار مهم است ورود به هرکدام از این اقلام نگاه نوین و روزآمد می خواهد که قطعا راهگشا خواهد بود.


قاسمی ادامه داد: یکی از انتقادات بزرگ که به بانکها وارد می‌شود نحوه سوددهی آن ها است. اما این گفته بزرگترین افتخار این کشور که بانکداری بدون ربا است را زیر سوال می‌برد. اعلام نکردن شفاف چگونگی پرداخت سود واقعی بانک‌ها این شبهه را ایجاد می‌کند در شرایطی دقیق‌ترین بخش مالی کشور، بخش مالی بانک‌های دولتی و خصوصی است.


وی گفت:‌باید دید نگاه روزآمد به حسابداری در کشور ما در چه حد استانداردهای دنیا قرار دارد برای همکاری با بانک‌های برتر دنیا نیازمند رسیدن به استانداردهای بین المللی هستیم در این راستا چرا نباید مبدع برخی ابتکارات در بحث فنی و تکنیکال در حوزه حسابداری باشیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2