جدول حق بیمه شخص ثالث

کلیه شعب و واحدهای فروش و صدور بیمه نامه شخص ثالث شرکت‌های بیمه مکلفند جدول مبالغ حق بیمه شخص ثالث را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک  به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران،‌ در جدول حق بیمه شخص ثالث، نرخ و حداکثر مبالغ ریالی حق بیمه شخص ثالث متناسب با تعهد 60 میلیون تومانی خسارت بدنی( دیه) و تعهد یک میلیون و پانصد هزار تومان خسارت مالی، برای انواع وسایل نقلیه شامل موتور سیکلت‌های گازی و دنده‌ای، خودروهای سواری ( متناسب با تعداد سیلندر آنها)؛ خودروهای مسافری و خودروهای بارکش محاسبه و موارد تخفیف بابت عدم خسارت بیمه نامه قبلی، و یا افزایش حق بیمه بابت خسارت بیمه نامه قبلی، ذکر شده است.

دکتر فرشباف ماهریان رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به مدیران عامل شرکت‌های بیمه با ابلاغ تصویب نامه تعرفه حق بیمه شخص ثالث و جدول نرخ و حق بیمه هر یک از انواع وسایل نقلیه   اعلام کرد:


1. حق بیمه‌های محاسبه شده در جدول، حداکثر قیمت‌های مجاز بوده و شرکت‌های بیمه می توانند بیمه نامه شخص ثالث را با قیمت های کمتر نیز ارائه نمایند. در هر حال مبنای ایفای تعهدات بیمه گران در مقابل زیاندیدگان، قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث مصوب 1387 و آیین نامه‌های اجرایی آن است.


2. کلیه شرکت‌های بیمه مکلفند از تاریخ اول خرداد1390 نسبت به اجرای تصویب نامه اخیر تعرفه بیمه شخص ثالث اقدام نموده و کلیه بیمه‌نامه‌های صادره از ابتدای سال 1390 تا این تاریخ را نیز با ضوابط مندرج در تصویب نامه انطباق دهند.


3. کلیه شعب و واحدهای فروش و صدور بیمه نامه شخص ثالث شرکت‌های بیمه مکلفند جدول مبالغ حق بیمه شخص ثالث را در معرض دید متقاضیان قرار دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  8  =  1