‌٥٠ هزار میلیارد تومان منابع اشتغال‌زایی بانکها

در سال جاری بنا بر اسناد پشتیبان برنامه‌ پنجم که توسط معاونت برنامه‌ریزی اعلام شده، قرار بر این است که ‌٣٢ درصد از منابع مالی برای ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال از محل تسهیلات بانکی تامین شود که این رقم حدود ‌٥٠ هزار میلیارد تومان فراهم شود.

بر اساس گزارش ایسنا این ‌٥٠ هزار میلیارد تومان منابع اشتغالزایی برای سال ‌٩٠ است و ‌٣٢ درصد از کل منابع مالی است که قرار است برای اشتغال در نظر گرفته شود.


صندوق توسعه‌ ملی با برآورد ‌٣٠ هزار میلیارد تومان ‌١٠.8 درصد سهم اشتغال‌زایی دارد، همچنین ‌١٣٧ هزار میلیارد تومان تجهیز منابع توسط معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور برای ایجاد سرمایه‌گذاری و اشتغال در کشور در قالب جدول ترکیب منابع تعیین شده است که از این میزان ‌٤٥ هزار میلیارد تومان آن سهم تسهیلات بانکی است. این منابع بین بانک‌های تجاری دولتی، بانک‌های تخصصی دولتی، بانک‌های خصوصی و بانک‌های خصوصی‌ شده توزیع شده است.


از این ‌٤٥ هزار میلیارد تومان، توزیع منابع اشتغالزایی که قرار است از محل منابع عادی بانک‌ها در سال‌٩٠ ارائه شود، در چهل و چهارمین جلسه‌ شورای عالی اشتغال توسط بانک مرکزی اعلام شده است که بانک‌های دولتی ‌٣١.5 درصد از این تسهیلات را با توجه به منابع پرداخت خود تامین کنند. همچنین بانک‌های تجاری دولتی ‌٢٠.1 درصد و بانک‌های تخصصی دولتی ‌١١.3 درصد از این میزان را پرداخت می‌کنند.


توزیع منابع لازم اشتغال‌زایی از محل منابع عادی بانک‌های تجاری دولتی در سال ‌٩٠ نسبت به توان پرداخت این بانک‌ها مجموعا ‌١/٢٠ درصد معادل ‌٩٠ هزار و ‌٦٢٨ میلیارد ریال است.


از این میزان سهم بانک ملی ایران نسبت به توان پرداخت این بانک ‌٨/١٣ درصد معادل ‌٦٢ هزار و ‌٥٥ میلیارد ریال، سهم بانک سپه نسبت به توان پرداخت آن ‌٨/٥ درصد معادل ‌٢٦ هزار و ‌٢٥٩ میلیارد ریال و سهم پست بانک نسبت توان پرداخت آن ‌٥/٠درصد معادل دو هزار و ‌٣١٣میلیارد ریال است. ‌


در قدم دوم نیز متناسب با حجم تعهد استان‌ها در خصوص ایجاد ‌٢.5 میلیون فرصت شغلی و هم‌چنین میزان منابع و مصارف سیستم بانکی و حجم پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت بهره‌برداری در سال ‌٩٠ برش بانکی و استانی نهایی و به استان‌ها برای اجرا ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ⁄  1  =