خاوری:مدیران باید دائما چاره اندیشی کنند

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی با بیان این نکته که سفته بازی دلار در بازار به حالت رکود درآمده است، گفت: واکنش های منفی و غیر اجتماعی سفته بازان ملاک عمل نیست.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مهر، محمودرضا خاوری در مورد سیاست یکسان سازی نرخ ارز ازسوی بانک مرکزی گفت: باید بپذیریم که در شرایط عادی نیستیم، بلکه در شرایط تحریم قرار داریم، بنابراین مدیران باید دائما چاره اندیشی و تدبیر کنند.

وی افزود: در شرایط این چنینی سیاست ها باید بلافاصله با نیازهای جامعه تطبیق داده شود تا بتواند به تقاضاهای موجود در جامعه پاسخ دهد.

مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه بانک مرکزی تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گرفته و در هر مقطعی پاسخ آن را دریافت کرده است، عنوان کرد: البته ممکن است که بلافاصله تغییر موضع هم داده باشد تا بتواند به اهداف مطلوب زودتر برسد.

خاوری تاکید کرد: نمی توان یک راه حل واحد و ثابت را ارائه کرد، اما ارزیابی ها نتایج سیاست ها را مثبت نشان می دهد و سیاست یکسان سازی نرخ ارز کاری سنگینی است که امیدواریم با موفقیت انجام شود.

مدیرعامل بانک ملی در پاسخ به این سوال که واکنش های بازار به سیاست ارزی بانک مرکزی برعکس عمل می کند و با کاهش قیمت از سوی این بانک، قیمت دلار در بازار افزایش می یابد، گفت: واکنش های منفی بازار را در احساساتی که ابراز می شود نباید دید.

به گفته وی، یک عده همواره در هر مقطعی بر خلاف وظایف اجتماعی خود عمل کردند و بنده شدند و مال اندوزی کردند، مثلا عده ای در زمان جنگ ها، تحریم ها و غیره وارد عمل می شوند، اما واکنش های آنها به هیچ وجه نباید ملاک ارزیابی و قضاوت باشد.

خاوری با اشاره به اینکه یک گروه مصرف کنندگان واقعی ارز هستند و باید نیاز آنها را تامین کرد که چنین نیز شده است، افزود: به همین دلیل هم اکنون در روزهای اخیر بازار ارز آرام شده و معاملات سفته بازی به حالت رکود درآمده است.

رییس  شورای هماهنگی مدیران عامل بانک های دولتی با تاکید بر این نکته که به طور حتم این روند پایدار و ادامه دار خواهد بود، افزود: بانک مرکزی نیاز ارزی متقاضیان را از طریق نظام بانکی تامین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سیاست جدید بانک مرکزی این است که در محل به نیاز ارزی مصرف کنندگان واقعی پاسخ داده شود، همچنین در خارج از کشور نیز مشکل و نیاز ارزی مسافران از طریق بانک های ایرانی حل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  4