خاوری:بانک های دولتی بسته سیاستی را زیر پا نمی گذارند

مدیر عامل بانک ملی ایران گفت:‌ تقاضا برای دریافت تسهیلات بیشتر از منابع موجود بانکی است و بانک ها هم طبق ضوابط بانک مرکزی باید رعایت احتیاط لازم را در منابع و مصارف خود داشته باشند تا خطری برای سپرده گذاران به وجود نیاید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک نقل از ایلنا، محمود رضا خاوری  با بیان این نکته که در بخش قرض الحسنه به منظور کمک به نیازمندان اقداماتی صورت گرفته است، تصریح کرد:‌ باید توجه داشت که بانک‌های دولتی هیچ راه و شیوه‌ای که منجر به نقض بسته سیاستی و نظارتی شود در روند اعطای تسهیلات و سپرده گیری به کار نمی گیرند‎‎زیرا بر روند فعالیت بانک‌ها، دستگاه‌های مختلف نظارت می کنند واز سوی دیگر همکاران و مدیریت بانک هم اعتقادی به نقض قواعد ندارند از این رو سیر تقاضا برای دریافت تسهیلات متوجه بانک های دولتی است و بانک های دولتی هم با توجه به بحث دارایی های خود که یک قلم آن سرمایه است محدودیت هایی دارند.

خاوری یادآور شد: برای پرداخت تسهیلات به بخش های اقتصادی باید با تخصصی کردن و بیان ماموریت‌های توسعه‌ای برای برخی از بانک ها بخش های اقتصادی را مورد حمایت قرار داد با این که بانک ها باید براساس تقاضا عمل کنند.

مدیرعامل بانک ملی ادامه داد:‌  یکسری موانع در برخی از بخش‌ها مانع از اعطای تسهیلات به آن ها می شود به عنوان مثال در بخش هایی مانند بخش کشاورزی در چند سال گذشته خشکسالی و کمبود منابع آبی موجب شده است که آن ها قادر به انجام تعهدات خود در مقابل بانک‌ها نشوند.

وی با اشاره به این نکته که میزان مانده تسهیلات بانک ملی حدود 15 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: غیر از وصولی و پرداختی ها، تکمیل پروژه های نیمه تمام برای بانک در اولویت قراردارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  68