پارچه‌فروشان بار دیگر توافق کردند

پارچه‌فروشان شب عید فطر برای بار دوم با مجلس توافق کردند و قرار شد که از روز شنبه مغازه‌های بنکداران و طاقه‌فروشان پارچه در بازار باز شود.

محمدصادق مشایخ ـ رییس اتحادیه بنکداران پارچه تهران ـ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با تعدادی از معتمدان بازار با آیت‌الله ابوترابی جلسه‌ای داشتیم و در نهایت تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسید.

او با تاکید بر اینکه مجلس تا حل مسائل تنهایمان نمی‌گذارد، به بخشیده شدن جرائم مالیاتی طبق توافق صورت گرفته اشاره کرد و گفت: آقای ابوترابی نه تنها بر حل مشکل مالیات بر ارزش افزوده بلکه بر حل مشکلات تولید پارچه نظر دارد که در بعد اقتصادی کشور اثر مثبت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه ابوترابی تاکید کرد که تفاهم نامه باید به امضای رییس شورای اصناف کشور نیز برسد، تصریح کرد: فراهانی این تفاهم نامه را امضا کرد و طبق تفاهم نامه قرار شد طاقه‌فروشان از اول سال جاری برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند و بنکداران نیز از اول مهرماه 1388 شامل قانون مالیات بر ارزش افزوده می‌شوند.

مشایخ گفت: هیچ کدام از نماینده‌های پارچه‌فروشان حاضر در نشست دفعه پیش، این بار حضور نداشتند و برای جلسه شب عید فطر معتمدان بازار حضور پیدا کردند.

رییس اتحادیه بنکداران پارچه تهران با اشاره به تفاوت توافق صورت گرفته در این مرحله با توافق قبلی که به آن عمل نشد، گفت: این بار آقای ابوترابی وعده داد که ما را تنها نمی‌گذارد و مذاکرات ادامه پیدا می‌کند.

رییس شورای اصناف کشور نیز درباره توافق صورت گرفته در عصر روز هشتم شهریورماه اظهار کرد: این بار قرار شد طاقه‌فروشان از اول سال 90 مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و اظهارنامه بدهند و بنکداران نیز شامل پرداخت مالیات بر ارزش افزوده طبق روال قانون از سال 1388 می‌شوند.

قاسم نوده فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از سوی دیگر قرار شد اتحادیه کار کارشناسی کند و پروانه بنکداری طاقه فروشان را با دعوت از آن‌ها از بنکداری به طاقه‌فروشی تغییر دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  ×    =  14