تسهیلات تکلیفی خود اشتغالی بدون معرفی نامه پرداخت نمی شود

پاسخ بانک رفاه به صدا و سیما که منتشر نشد:

مطابق ضوابط و دستورالعمل مربوطه شعب بانک رفاه یا سایر بانکهای عامل به هیچ عنوان مجوز پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به متقاضیان بدون ارائه معرفی نامه از سوی نهادهای اجرائی ذیربط از جمله وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی را ندارند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک چندی پیش گزارشی از اعطای تسهیلات خود اشتغالی در بخش خبری 20:30 شبکه دوم سیما مورخ 14/6/1390 پخش شد که به موضوع اعطای این نوع تسهیلات در بانک رفاه از طریق واسطه ها و دلالان پرداخته بود، موضوعی که از زبان یک دلال وام مطرح و مورد استفاده قرار گرفت.

 بدین منظور از سوی روابط عمومی بانک تلاش شد تا سازمان صدا و سیما جوابیه بانک رفاه را در همان بخش خبری مطرح کند که متأسفانه این اقدام میسر نشد . لذا اصل موضوع تسهیلات خود اشتغالی و جوابیه ای که روابط عمومی بانک به سازمان صدا و سیما ارسال کرده است برای تنویر افکار عمومی به سایر رسانه ها ارسال شد.

برای اطلاع خوانندگان گرامی اصل جوابیه بانک به صدا و سیما به شرح زیر به اطلاع می رسد:
تسهیلات خود اشتغالی از نوع تسهیلات تکلیفی است و به افرادی که از طریق نهادهای اجرائی ذیربط از جمله وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی، کمیته امداد و سازمان بهزیستی به بانک معرفی می گردند، مطابق ضوابط و دستورالعمل مربوطه در بانک اعطاء می شود و شعب این بانک و یا سایر بانکهای عامل به هیچ عنوان مجوز پرداخت اینگونه تسهیلات به متقاضیان بدون ارائه معرفی نامه از سوی نهادهای یاد شده را ندارند.


از صدا و سیما انتظار می رفت قبل از اطمینان از صحت و سقم موضوع، به منظور رعایت اخلاق حرفه ای، قبل از انتشار خبر از رسانه ملی مراتب به نحو مقتضی از واحدهای نظارتی مجموعه (حراست و بازرسی بانک) مورد پیگیری قرار می گرفت.

اعلام و انعکاس خبر غیر موثق «حاوی نام بانک رفاه به طور مشخص و کاملا غیر معمول» که به تأیید هیچ مرجع رسمی نرسیده است در جای خود قابل تأمل است و به نظر می رسد آثار و تبعات روانی و منفی را بدنبال داشته و اسباب تشویش افکار عمومی و وارد کردن خدشه به جایگاه مادی و معنوی بانکی با بیش از پنج دهه توفیق خدمت درخشان در عرصه ارائه خدمات پولی و مالی به جامعه را فراهم کند.


کما اینکه واحد های نظارتی بانک علاوه بر عمل به وظایف ذاتی محوله، آمادگی کامل پیگیری موارد محتمل را دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  14  =  21