احمدی نژاد : دولت نقشی در اتفاق اخیر سیستم بانکی ندارد/ برخی به دنبال تسویه حسابند

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سه قوه مصمم به ریشه کن کردن عوامل فساد بانکی اخیر هستند گفت: دولت هیچ نقشی در این اتفاق ندارد و حتی سیستم بانکی در ابتدا این حادثه را کشف کرد.

 

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما با اشاره به بخش های طرح تحول اقتصادی گفت: هم اکنون لایحه گمرکی در حال بررسی در شورای نگهبان است و به محض اینکه تایید شود توسط دولت ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: همچنین لایحه گمرکی توسط دولت درحال بررسی است که اگر اجرایی شود درآمد نفتی 25 درصد افزایش خواهد پیدا کرد.

وی همچنین تاکید کرد که قانون مالیاتی و لایحه ارزش پولی به مجلس ارائه خواهد شد.

رئیس جمهور در خصوص سواستفاده اخیر مالی در سیستم بانکی گفت: من شش سال است در مورد نظام بانکی حرف می زنم اما بسیاری من را مورد شماتت قرار دادند ولی با وجود سنگینی بار بر دوش دولت ، موضوع بانکداری در دستور کار قرار گرفت و حتی از روز اول هم عنوان کردیم که چرا یک عده باید ببرند و بقیه محتاج باشند.

وی با بیان اینکه دولت، قدرت مداخله در سیستم بانکی را ندارد افزود: حتی دولت اجازه تسهیل و تقسیم منابع بانکی را هم ندارد و مصوبات شورای پول و اعتبار به تصویب رئیس جمهور نمی رسد.

احمدی نژاد ادامه داد: باید با عوامل سواستفاده مالی اخیر به شدت برخورد شود البته دولت در سیستم اداری تخلفات را به شدت کنترل می کند و منافذ فساد را در سیستم اداری بسته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حادثه اخیر در سیستم بانکی دو موضوع را با دقت دنبال کردیم افزود: ابتدا به بانک مرکزی و وزارت اقتصاد فشار آوردیم که نظارت را قوی کنند البته ما معتقدیم رئیس بانک مرکزی باید به صورت روزانه همه تراکنش ها در سیستم بانکی را کنترل کند لذا در همین زمینه باید سیستم الکترونیکی در بانکها تقویت شود.

وی ادامه داد: هم اکنون هزار هزار میلیارد تومان در سیستم بانکی در حال گردش است که کار عظیمی است البته باید بگویم خوشبختانه خود سیستم بانکی سواستفاده اخیر را کشف کرد گرچه وقتی کاری انجام می شود همه می گویند ما بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: هم کنون سه قوه مصمم هستند فساد را ریشه کن کنند و هر کس در هر مقامی را در صورت اثبات تخلف محاکمه کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی فکر کردند با وجود اتفاق اخیر در سیستم بانکی فرصت آن است که با احمدی نژاد تسویه حساب کنند ولی دولت هیچ نقشی در این اتفاق نداشت و خود سیستم بانکی این اتفاق را کشف کرد.

احمدی نژاد گفت: باید بگویم یک ریال سواستفاده هم برای من غیر قابل تحمل است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا از ملت ایران انتقام بگیرند تصریح کرد: چه خبرتان است این همه توهین و تهمت به دولت می زنید؟ چه اتفاقی افتاده که خودتان را از بین می برید البته ما اعلام کردیم سکوت می کنیم ولی این حرفها پاسخ دارد. هر چه به ما بگویید ساکت می مانیم اما انقلاب و حیثیت ملت امانت تاریخی است. بسیار بد است که برای دشمن فضا درست کنیم.

احمدی نژاد همچنین در خصوص نشست دیروز سران سه قوه و دلیل عدم رسانه ای کردن محتوای این جلسه گفت: نشست ها ما همواره کاری است و هر حرفی بزنیم تعبیرهای فراوانی از آن می شود.

رئیس جمهور ادامه داد: در این جلسه روسای سه قوه بر ریشه کن کردن عوامل فساد در سیستم بانکی تاکید کردند و بیشتر بحث ما حول و حوش موضوعات اداره کشور بود.

وی در بخش دیگری از برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص نیروگاه بوشهر گفت: برنامه هسته ای شامل دو بخش تولید نیرو وغنی سازی است. هم اکنون برنامه ریزی افتتاح نیروگاه بوشهر انجام شده است ولی ظرفیت این نیروگاه هزار مگاوات از 20 هزار مگاوات نیروی برق هسته ای است که در پیش بینی ما قرار دارد که قرار است تا سال 1404 حقق پیدا کند.

رئیس جمهور همچنین در خصوص غنی سازی اورانیوم در ایران گفت: غنی سازی در کشورمان برای استفاده دارویی و کشاورزی ادامه دارد . ما از روز اول هم اعلام کردیم ما تنها سوخت 3.5 درصد برای نیروگاهها می خواهیم و به دنبال غنی سازی برای مصارف بالاتر نیستیم و لذا اعلام کردیم که اگر شما سوخت 20 درصد را تامین کنید ما دیگر غنی سازی نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد: غنی سازی 20 درصد برای ایران هیچ توجیه اقتصادی ندارد ولی به دلیل اینکه غربی ها از فروش آن به ما امتناع کردند و ما نیاز محدودی به این نوع از اورانیوم داریم به دنبال غنی سازی رفتیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  19