دلایل تغییرات نرخ تورم از نگاه وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد با بیان اینکه در سال جاری دو عامل سبب ایجاد تغییر در نرخ تورم شد این عوامل را ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی (تورم وارداتی) و آثار اندک تورم ناشی از هدفمند شدن یارانه‌ها بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید شمس‌الدین حسینی پس از پایان جلسه هیات با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد واردات ما را مواد اولیه تشکیل می دهد، گفت: اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها سبب یک اصلاح بزرگ در اقتصاد کشور شد و این مساله افزایش اندک تورم را به دنبال داشت.
حسینی ادامه داد: دو نوع تورم نقطه به نقطه و سالانه وجود دارد که بر اساس آن نرخ تورم اعلام می شود.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه نرخ تورم ماهانه نسبت به ماه مشابه سال قبل محاسبه می شود و اینکه به نزدیکی زمان اجرای یکساله قانون هدفمندی سارانه ها می رسیم، از ان پس شاهد کاهش نرخ تورم تا پایان سال خواهیم بود.

*روند قیمت سکه به تعادل رسیده است
وزیر اقتصاد و امور دارایی با بیان اینکه قیمت سکه متعادل شده و اکنون روند کاهشی را طی می کند، اظهار داشت: قیمت ارز (دلار) نیز با توجه به عرضه و تقاضا در بازار اکنون روند کاهشی را ادامه داده و از 1300 تومان به 1220 تومان رسیده است.
حسینی با تاکید بر اینکه قیمت واقعی ارز را عرضه و تقاضا در بازار تعیین می کند، تصریح کرد که هیچ کسی نمی‌تواند قیمت ارز و طلا را به طور مشخص و قطعی اعلام کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  12