رشد ۴۸ درصدی تسهیلات ریالی بانک توسعه صادرات

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران از افزایش 48 درصدی تسهیلات ریالی پرداختی و افزایش 42 درصدی میانگین سپرده های ریالی این بانک در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک مهندس محسن علوی در ادامه افزود: خواست و نیاز مشتریان دریافت تسهیلات ارزان قیمت با نرخ 11 درصد در بخش صادرات است تا بتوانند در زمان مناسب در بازار جهانی حضور یابند.

وی ادامه داد: درآمد های شعب بانک توسعه صادرات به طور میانگین 31 درصد رشد داشته است که کمک می کند در ضمن ارایه تسهیلات ارزان قیمت ، سهم دولت و مالیات متعلقه پرداخت شود.

مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات با اشاره به تشدید تحریم ها توسط اتحادیه اروپا از شهریورماه 89 ادامه داد: تشدید این تحریم ها موجب شده است تا مقررات جدیدی از سوی بانک مرکزی در نظر گرفته شود. این مقررات در کنار نوسانات بازار ارز تمایل به دریافت تسهیلات ارزی را در میان صادرکنندگان کاهش داده است.

وی گفت : با وجود مشکلات موجود در نقل و انتقال ارز و مقررات جدید ارزی، بر طبق آمار موجود شش ماهه گذشته در بخش های  تسهیلات ارزی پرداختی، اعتبار اسنادی صادراتی و وارداتی گشایش یافته در بانک توسعه صادرات و آمار سپرده های ارزی  این بانک توانسته است سهم خود را به طور نسبی حفظ نماید.

مهندس علوی در پایان افزود: در طی 2 سال گذشته 10 شعبه جدید در استانهای محروم که پتانسیل صادراتی کمتری دارند راه اندازی شد که  با برگزاری جلسات متعدد آموزشی با حضور کارشناسان مدیریت امور اعتبارات ، مدیریت امور بین الملل و امور شعب بانک توسعه صادرات، صادرکنندگان این استانها آشنایی بیشتری با فرهنگ صادراتی و تامین مالی صادراتی پیدا می کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1