برف پاییزی تهران را سفید کرد

درحالی که در دو هفته گذشته باران تهران را خیس کرده بود، برف پاییزی از بامداد امروز 17 آبان، پایتخت را سفید کرد.پیش از این سازمان هواشناسی پیش بینی کرده بود که برف و باران تمام ایران را فرا بگیرد. اما بارش برف در تهران، در نیمه های پاییز اتفاق غریبی در چند سال گذشته بوده است و به نظر می رسد بارش برف در 17 آبان 90 در تهران، رکوردی در سال های گذشته باشد.

البته از بامداد دوشنبه، کوه دماوند در شمال تهران کاملا سفیدپوش شد. ضمن اینکه سحرگاه دوشنبه هم باران و تگرگ شدیدی در شهر بارید.

با این حال خیابان های تهران که در روزهای گذشته به دلیل باران، کاملا قفل شده بود و ترافیک سنگینی در آنها وجود داشت، باید در انتظار تردد به شدت کند حرکت باشند. برف بیشتر از باران تردد را کند می کند. به گفته پلیس راهنمایی و رانندگی، یکی از دلایل ترافیک سنگین تر در روزهای بارانی و برفی، کندش دن حرکت و بیشتر شدن تصادف هاست.

از سوی دیگر در دیگر مناطق ایران هم برف و باران حتی به تعطیلی مدارس هم منجر شده است. از استان اردبیل خبر می رسد که مدارس چند شهر به دلیل برف و یخبندان تعطیل شده است. همچنین استان های مازندران و گیلان هم کاملا سفیدپوش هستند.

راهداری همچنین دیروز 25 نفر را از جاده برف گرفته خلخال – پونل نجات داده است. ضمن اینکه هشدارهای رانندگی با وسایل تردد در برف هم از دو سه روز پیش به گوش می رسد.

به نظر می رسد امسال ایران، سال پر آبی را در پیش داشته باشد. هرچند که برف و سرمای زودهنگام، مصرف سوخت در وسایل گرمایشی را بالا می برد و بیم قطعی گاز در برخی از مناطق شمالی ایران هم می رود. اتفاقی که چهار سال پیش و در اوج برف شدید سال 86 افتاد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  68  =  76