رییس اتحادیه طلا و جواهر:طلا باز هم گران می شود

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی کرد که روند صعودی نرخ طلا در بازار به دلیلی نزدیکی به پایان سال میلادی جاری ادامه یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای افزود: علاوه بر این امر بر اساس پیش بینی ها روند بحران اقتصادی اروپا نیز ادامه خواهد یافت واین امر روی قیمت فلزات گران بهای کشور تاثیر گذار خواهد داشت.

وی با بیان این نکته که در دو هفته گذشته تحولات اقتصادی اروپا به خصوص در کشورهای ایتالیا و یونان منجر به رشد قیمت جهانی طلا شده است، اظهارداشت: این در حالی است که نرخ جهانی طلا در هفته های گذشته پس از صعود به بیش از 1800 دلار به حدود 1600 دلار کاهش یافته بود.

کشتی آرای تصریح کرد: رکود اقتصادی ایتالیا و یونان نرخ طلا را به صورت مجدد افزایش داده و این امر نیز سبب شده تا نرخ سکه در بازار داخلی که تا سه هفته پیش 570 هزار تومان بود به بیش از 600 هزار تومان رشد یابد.

به گفته رییس اتحادیه کشوری طلا و حواهر ، رشد نرخ دلار نیز یکی دیگر از دلایل ارتقا قیمت طلا نیز است.

وی در خصوص افزایش نرخ سکه دولتی نسبت به بازار آزاد نیز گفت: هر چند نرخ سکه بانک مرکزی با بازار آزاد متفاوت است و مبنای قیمت ها در بازار آزاد قرار می گیرد اما از آنجا که سکه بانکی مشمول 4 درصد مالیات بر ارزش افزوده و هزینه های جانبی می شود نرخ آن با رشد همراه بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. زهرا می گوید

    سلام من قیمت طلا رو در تاریخ های نوشته شده شدیدا نیاز دارم اگر وقت دارید برام پیدا کنید و تا امشب یا فردا شب به من mail اش کنید. با تشکر
    1 دی 1389
    1 خرداد 1390
    1 دی 1390
    1 خرداد 1391

ارسال یک پاسخ

  +  61  =  68