بدهی میلیاردی یکی از موسسان بانک تات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با وزیر اقتصاد، گفت: یکی از سوالات مطرح در این جلسه بدهی یکی از موسسان بانک تات به بانک ملی بود که وزیر این موضوع را پذیرفت.

ناصر موسوی لارگانی، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، به فارس اظهارداشت: در این جلسه سوالات متعددی مطرح شد که یکی از سوالات در ارتباط با نحوه تاسیس بانک تات بود.

وی ادامه داد: این سوال‌ها درخصوص بدهی یکی از موسسان بانک تات بود که بدهی سنگینی به بانک ملی دارد و وزیر هم این موضوع را پذیرفت و البته آقای قنبری نماینده سوال کننده معتقد بود که این فرد به بانک تجارت هم بدهی دارد که وزیر در پاسخ گفت که اطلاعی از آن ندارد و برای این منظور باید رسیدگی بیشتری انجام شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه اولیه این بانک از محل این بدهی تاسیس شده است، گفت: خیر، تنها یکی از موسسان بانک تات بدهی دارد.

موسوی لارگانی میزان بدهی این فرد را 18 میلیارد و 200 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: ظاهرا فعلا این مبلغ بدهی است و هنوز معوق نشده است.
وی تصریح کرد: سوال دیگر را آقای وکیل سپه از نمایندگان مجلس مطرح کرد که در ارتباط با مجموعه‌های کشت و صنعت است و در سال‌های گذشته ساخته شده است. یک دامداری هزار واحدی بود که وی از توضیحات وزیر تقریبا قانع شد، با این شرط که این مجموعه به بخش خصوصی واگذار شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی گفت: در این جلسه آقای کرمی راد دو سوال از وزیر داشت که مربوط به مسائل منطقه‌ای پیرامون موضوع مالیات بود و در نهایت از توضیحات وزیر قانع نشد؛ اسماعیلی سوالی درخصوص مطالبات معوق بانک ملی شهرستان خود داشت که از توضیحات وزیر قانع شد و سوال آقای یونس اسدی به دلیل عدم حضور در جلسه مطرح نشد.

وی با اشاره به حضور برخی از بازنشستگان صنعت فولاد به مجلس آمدند اظهار داشت: اعتراض این افراد علاوه بر حقوق کم نحوه پرداخت آن بود؛ حقوق بازنشستگاه در هر ماه در سه نوبت پرداخت می‌شود و به همین دلیل قرار شد جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی برگزار و این موضوع بررسی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1