بانک توسعه صادرات بیشترین همکاری را در تقسیط بدهی صادرکنندگان ثبت کرد

بانک توسعه صادرات ایران، همواره بیشترین همکاری را با واحدهای تولیدی- صادراتی در زمینه تقسیط معوقات داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از  روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران،  بهمن وکیلی مدیر عامل این بانک در دیدار با صادرکنندگان بخش های مختلف اقتصادی در استان کرمان که بیش از 5 ساعت به طول انجامید با بیان مطلب فوق گفت: تا به حال موردی پیش نیامده که از مشتریان بانک درخواست تقسیط بدهی داشته باشند و بانک آن را انجام ندهد.

پیش از این نیز رئیس کل بانک مرکزی در دوازدهمین نشست شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی گفته بود که بانک توسعه صادرات، بیشترین همکاری را با واحد های تولیدی در زمینه تقسیط بدهی داشته است.

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: مشتریان خوش حساب هم، نزد بانک امتیاز می‌گیرند که در دریافت تسهیلات بعدی، اخذ وثایق و دیگر مسایل بانک توسعه صادرات ایران، نهایت همکاری را با آنها خواهد داشت و این امر جایزه خوش حسابی آنها تلقی می شود.

در این جلسه 4 گروه فعالان اقتصادی شامل صادرکنندگان سنگ و مواد معدنی، خدمات فنی و مهندسی، فرش و همچنین پسته و خرما به تفکیک به بیان مسائل و مشکلات خود پرداخته و راهکار پیشنهادی خود را ارائه دادند.

 

بانک ها برای پوشش نوسان نرخ ارز به منابع مالی نیاز دارند

رئیس هیات مدیره بانک توسعه صادرات ایران در پاسخ به مسائلی پیرامون نوسانات نرخ ارز و پوشش ریسک آنها گفت: بانک مرکزی تدابیری در این زمینه اندیشیده از جمله اینکه واردکنندگان بتوانند ارز را پیش خرید کنند.

 وکیلی گفت: مسئله اصلی در هجینگ، موضوع منابع است که اگر منابع کافی برای این منظور از طرف دولت در اختیار بانک ها خصوصاً بانک توسعه صادرات ایران قرار گیرد،‌بانک ها بدون نگرانی از زیاندهی نقش خود را ایفا می کنند.

وی افزود: دولت در بحث تحول نظام بانکی در بخش تدوین سازوکار هجینگ اقدامات خوبی را ساماندهی کرده که در معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی ودارایی با همکاری بانک ها در حال تدوین است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×  1  =