ادامه اتهام‌زنی‌های آمریکا به ایران

در حالی که دایره اتهامات آمریکا علیه ایران هر روز وسیع‌تر می‌شود، آمریکا برای دستگیری فردی که مدعی است حامی مالی القاعده و مستقر در ایران است جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کرد.

به گزارش ایسنا شبکه خبری سی.‌ان.‌ان گزارش داد: وزارت امور خارجه آمریکا برای دستگیری یاسین السوری، که ادعا می‌شود از فعالان عالی‌رتبه و تامین کننده مالی القاعده است 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

این اولین‌بار نیست که آمریکا به دروغ ادعا می‌کند اعضای القاعده در ایران حضور دارند.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند، السوری که متولد سوریه است در ایران مستقر است.

دولت آمریکا مدعی است که السوری مسوول انتقال صدها هزار دلار از ایران به پاکستان و افغانستان و نیز به کارگیری تروریست‌ها بوده است.

آمریکا مدعی است که السوری ترتیب آزادی فعالان القاعده از زندان‌های ایران و انتقال آنان به پاکستان را داده است.

رابرت هارتونگ ـ یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا ـ گفت: السوری به عنوان تامین کننده مالی مهم شبکه تروریستی القاعده هم‌چنان خطری برای منافع آمریکا محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا مدعی است السوری 29 ساله و کرد تبار است و هم‌چنین از اسامی عزالدین عبدالفرید خلیل و زین‌الدین عابدین استفاده می‌کند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا هر فردی که تمایل به دریافت این پاداش که برنامه "پاداش برای عدالت" پیشنهاد کرده است را دارد می‌تواند به طور مستقیم یا آنلاین با مقامات آمریکا تماس حاصل کند و ناشناس باقی بماند.

ایتان فیش ـ دستیار مدیر امور تروریسم و اطلاعات مالی در وزارت خزانه‌داری آمریکا ـ ادعا کرد: اطلاعات معتبری داریم که نشان می‌دهد السوری از سال 2005 به بعد در داخل مرزهای ایران فعالیت می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  +    =  50